Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 27253
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 21 اکتبر 2020 - 12:08 |

کابینه امروز به مجلس معرفی‌ می‌شود

کابینه امروز به مجلس معرفی‌ می‌شود

بر بنیاد تقسم اوقات از پیش تعیین شده قرار است امروز چهارشنبه (۳۰ میزان) کابینه حکومت از سوی رییس جمهور غنی برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری پامیر، قرار است محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور، امروز چهارشنبه، سی‌ام میزان، با شرکت در نشست عمومی مجلس نامزدوزیران را برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس نماینده‌گان معرفی می‌کند.

میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان در نشست عمومی دو روز پیش این مجلس گفت که روز چهارشنبه (امروز) نامزد وزرا توسط رییس جمهور به مجلس معرفی می‌شوند.

پس از معرفی کاندید وزرا پنج کمیسیون اختصاصی مجلس موظف اند که الی یک هفته، گزارش بررسی‌های شان را در مورد نامزد وزرا به هیات اداری ارائه کنند.

اما؛ روند دادن رای اعتماد به نامزد وزرا از همین اکنون با سوالات جدی برخی نمایندگان منتقد مجلس مواجه است.

پیش از این، اعضای مجلس نماینده‌گان از معرفی نشدن نامزدوزیران انتقاد کرده و از حکومت خواسته بودند که به فرهنگ سرپرستی نقطه‌ی پایان بگذارد.

نمایندگان منتقد نیز گفته اند که حالا نمایندگان معامله گر مجلس به گارسون سرپرست وزرا تبدیل شده‌اند.

اما اکنون شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان می‌گویند که هنوز هم روند بررسی اسناد نامزدوزیران تکمیل نشده است. این نماینده‌گان تصریح می‌کنند که اسناد برخی از نامزدوزیران تکمیل نیست و از برخی دیگر نیز مشکل دارد. به گفته‌ی نماینده‌گان، نیاز است تا این اسناد دقیق بررسی شود، اما با وجود آن هم برای نامزدوزیرانی که اسناد‌شان تکمیل شده است، صندوق می‌گذارند. بدین ترتیب، برای نامزدوزیرانی که اسنادشان زیر بررسی قرار دارد، در ادامه صندوق گذاشته خواهد شد.

به گفته نمایندگان مجلس، کابینه‌ای که معرفی شده، اسناد تحصیلی اکثر نامزد وزرا زیر سوال قرار دارد و عده‌ای هم تابعیت دوگانه دارند و یک تعداد هم متهم به جرایم اند و دوسیه دارند.

بر بنیاد قانون، نمایندگان نباید به نامزد وزرای دو تابعیه رای اعتماد دهند.

کابینه در حالی معرفی می‌شود که انتخابات ریاست جمهوری اواخر ماه میزان پارسال برگزار شد و نتیجه آن بهار امسال از سوی رقبای انتخاباتی آقای غنی از جمله عبدالله پذیرفته شد؛ اما حکومت تا هنوز کابینه خود را معرفی نکرده‌است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.