Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 27434
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 24 اکتبر 2020 - 8:15 |

کشتن یک افغان به خاطر کمبود جا در هواپیما توسط نظامیان استرالیایی

کشتن یک افغان به خاطر کمبود جا در هواپیما توسط نظامیان استرالیایی

نظامیان استرالیایی به جنایات جنگی زیادی در افغانستان متهم هستند، به تازگی در گزارشی از جنایات این نظامیان فاش شده است که آنها یکی از اسرای دست بسته را بدلیل کمبود جا در هواپیما کشته‌اند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، خبرگزاری دولتی استرالیا «ای.بی.سی» به تازگی در گزارشی اعلام کرد که یک اسیر افغان بدلیل این که هواپیما ظرفیت انتقال ۶ نفر را بیشتر نداشت، توسط نظامی استرالیایی کشته شد.

یکی از اعضای نیروی دریایی آمریکا در سال ۲۰۱۲ که با نظامیان استرالیایی در عملیات‌های مشترک حضور داشت، این حادثه را فاش کرده است.

به گزارش ای.بی.سی، پس از پایان یک عملیات مشترک، ۷ نفر اسیر شدند و زمان انتقال این اسرا، خلبان گفته بود که امکان انتقال ۷ نفر نیست.

در همین حال، نظامی استرالیایی یکی از اسرای افغان را با خود به کناری کشید و سپس صدای گلوله شنیده شد، سپس این نظامی استرالیایی خطاب به خلبان گفت که حالا شش نفر هستند.

این خبرگزاری همچنین درباره قساوت نظامیان استرالیایی خاطرنشان کرد که در جریان یک عملیات، زمانی که بالگرد نیروهای ویژه به زمین نشسته، نظامیان استرالیایی یک فرد افغان را که در دورتر نشسته بود و فرود آمدن آنها را تماشا می‌کرد، با شکلیک به سینه‌اش کشته است.

خبرگزاری دولتی استرالیا پیش از این نیز فاش کرده بود که نیروهای استرالیایی در جنوب افغانستان علاوه بر ارتکاب جنایت، رفتار متعصبانه نیز داشته‌اند.

به گفته این شبکه تلویزیونی، نیروهای استرالیایی در ولایت «ارزگان» در جنوب افغانستان، پرچم‌های نازی و دیگر گروه‌های افراطی و متعصب را به همراه داشتند.

دولت افغانستان همواره گفته که چنین موضوعاتی را پیگیری می‌کند اما از سال ۲۰۱۳ که ظاهرا استرالیا از افغانستان خارج شده است، هنوز ادعاهای کابل نتیجه‌ای در پی نداشته است.

«پاتریشیا گاسمن» پژوهشگر سازمان دیدبان حقوق بشر برای افغانستان نیز در گزارش‌هایی گفته بود که نظامیان استرالیایی در کشتار غیرنظامیان افغان با یکدیگر رقابت می‌کردند.

این در حالی است که دولت استرالیا بجای پیگیری جنایات جنگی نظامیانش به رسانه‌های این کشور فشار وارد کرده است تا از افشاگری بیشتر درباره جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان خودداری کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.