Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 27306
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 21 اکتبر 2020 - 22:25 |

گسترش سرمایه گذاری در بخش فایبرنوری

گسترش سرمایه گذاری در بخش فایبرنوری

ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی می‌گوید که به‌زودی به‌چند شرکت خصوصی دیگر نیز جواز سرمایه‌گذاری در بخش فایبر نوری داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری پامیر، عمر منصور انصاری، رییس این اداره می‌گوید که افزون بر سه شرکت بزرگ مخابراتی که این جواز را بدست آورده‌اند، این اداره در حال بررسی دادن جواز به شرکت برشنا و پنج تا شش شرکت خصوصی دیگر است.

فایبر نوری که توسط شرکت دولتی افغان تیلی کام کشیده‌است، هنوز هم منبع اصلی ارایه خدمات انترنتی شرکت‌های گوناگون مخابراتی است. هرچند در دو سال پسین یکی از شرکت‌های خصوصی نیز توانسته‌است در این بخش سرمایه گذاری کند.

ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی فشار زیاد بر منابع محدود فایبر نوری را از علت‌های مشکلات انترنتی در کشور می‌گوید: «اکنون مشکل این است که بر شبکه بسیار فشار زیاد است به همین خاطر کیفیت خدمات ارایه شده خوب نیست.»

افزون بر شرکت مخابراتی افغان بیسیم، شرکت مخابراتی اتصالات و شرکتی زیرنام گروه مشورتی آسیا جواز سرمایه‌گذاری در بخش فایبرنوری را بدست آورده‌اند.

آگاهان بخش فناوری می‌گویند که تاکنون ارایه خدمات انترنتی با کارگیری از یک منبع فایبر نوری از علت‌های سرعت پایین خدمات انترنتی در کشور بوده‌است.

گدا محمد خراسانی، آگاه بخش فناوری گفت: «اگر کیفیت موجود است، پس مشکلات چرا وجود دارد؟ این مربوط به ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی می‌شود».

ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی می‌گوید که شرکت برشنا نیز خواهان گرفتن جواز برای آغاز کارهای تجارتی در بخش فایبرنوری شده‌است. این‌گونه توزیع فایبر نوری که در سیم‌های برق کشیده‌است منبع درآمدی به شرکت برشنا و منبعی برای شرکت‌های ارایه کننده خدمات انترنتی در کشور خواهد شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.