Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 27715
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 28 اکتبر 2020 - 16:15 |

سازمان همکاری‌های اسلامی خواستار «آتش‌بس فوری» در افغانستان شد

سازمان همکاری‌های اسلامی خواستار «آتش‌بس فوری» در افغانستان شد

سازمان همکاری‌های اسلامی از طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان خواسته که از خشونت‌ها اجنتاب کنند و به گفتگوها به عنوان راهی برای دست‌یابی به صلح، ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری پامیر، در اعلامیه ای سازمان همکاری‌های اسلامی که روز گذشته (سه‌شنبه، ۶ عقرب) منتشر شده، آمده است که دبیرکل این سازمان از ادامه‌ی خشونت و کشتار غیرنظامیان در افغانستان ابراز تأسف کرده است.

سازمان همکاری‌های اسلامی از طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان خواسته که از خشونت‌ها اجنتاب کنند و به گفتگوها به عنوان راهی برای دست‌یابی به صلح و سازش، ادامه دهند.

یوسف بن احمد العثیمین، دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی در این اعلامیه به ابتکارات و تلاش‌های این سازمان برای تأمین صلح پایدار به رهبری و مالکیت افغان‌ها اشاره کرده است.

سازمان همکاری‌های اسلامی هم‌چنان خواستار ادامه گفتگوها به عنوان تنها راه دست‌یابی به آشتی و صلح پایدار در افغانستان شده است.

دولت افغانستان از اعلامیه سازمان‌همکاری‌های اسلامی استقبال کرده است.

سازمان همکاری های اسلامی در حالی از طرف جتگ در افغانسنان خواسته است که به خشونت پایان دهند که جنگ میان نیروهای دولتی و طالبان افزایش یافته‌است.

در یک هفته اخیر دامن درگیرهای در چندین ولایت گسترش یافته است و به علاوه تلفات دوطرف به غیرنظامیان نیز آسیب رسانیده‌است.

در همین حال که با گذشت ۴۰ از آغاز از رسمی مذاکرات صلح افغانستان در دوحه، هیچ پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته و هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ دو طرف روی طرزالعمل مذاکرات به توافق نرسیده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.