Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 28679
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 17 نوامبر 2020 - 8:20 |

افغانستان باید به صلح برسد

افغانستان باید به صلح برسد

موافقت‌نامۀ صلح امریکا و طالبان نمی تواند اساس تمام بحث‌های افغانستان باشد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی تأکید می‌کند که افغانستان باید به صلحی برسد که دیدگاه‌های مردم را در خود، داشته باشد.

آقای عبدالله تأکید می‌کند که افغانستان باید به صلحی برسد که دیدگاه‌های مردم را در خود، داشته باشد.

در همین حال او هشدار می‌دهد که اگر پس از بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان، طالبان به جنگ ادامه بدهند، کشور سال‌ها درگیر جنگ خواهد ماند.

مذاکرات رسمی میان نماینده‌گان حکومت و طالبان در دوحه، پایتخت قطر همچنان آغازنشده و برجا مانده‌است و تأکید طالبان بر اساس قرارگرفتن موافقنامۀ صلح‌شان با امریکا در نشست‌های‌شان با نماینده‌گان حکومت، از علت‌های تأخیر در آغاز این مذاکرات دانسته می‌شود.

عبدالله در این باره می‌گوید: «موافقت‌نامه را طرف افغانستان، طرف جمهوری اسلامی افغانستان نادیده نگرفته؛ اما اساس تمام بحث‌های ما بوده نمی‌تواند. جامعه افغانستان (به) صلحی که باید برسد، نظریات اکثریت مردم افغانستان باید در آن تمثیل شود.»

بحث خروج نیروهای خارجی از افغانستان، از موضوعات دیگری‌ست که در این گفت‌وگو مطرح می‌شود.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی نیز در این باره افزوده گفت که این تصمیم آیا امروز تا به ماه جنوری گرفته می‌شود یا بعدتر، آن دیده شود؛ اما این تصمیمی‌ست که ایالات متحده امریکا می‌گیرد… اگر طالبان تصمیم بگیرند که جنگ را ادامه می‌دهند و هیچ نوع انعطافی در مذاکره از خود نشان ندهند، متاسفانه معنایش ادامه جنگ برای سال‌های سال می‌باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.