Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 28069
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 03 نوامبر 2020 - 16:00 |

انتخابات ریاست جمهوری امریکا رسما آغاز شد

انتخابات ریاست جمهوری امریکا رسما آغاز شد

انتخابات ریاست جمهوری امریکا آغاز شد. امریکایی‌ها امروز (سه‌شنبه) تکلیف ریاست جمهوری را مشخص می‌کنند.

پیش از سوم نوامبر،نزدیک به صد میلیون امریکایی، از طریق پستی و حضور پیش از موعد در پای صندوق‌ها در انتخابات شرکت کرده‌اند. به اعتقاد کارشناسان انتخاباتی، این احتمالا بدین معناست که نتایج ممکن است در شب انتخابات مشخص نشده و چند روز یا شاید چند هفته زمان ببرد.

بیشتر شعب اخذ رای از ساعت شش صبح به وقت محلی کارشان را آغاز کرده و رای‌گیری تا ۹ شب به وقت شرق امریکا ادامه دارد.

زمان آغاز به کار و پایان کار حوزه‌های اخذ رای در هر ایالت و در برخی موارد در هر شهر یا بخش متفاوت است. برخی از ایالت‌ها به مردم اجازه می‌دهند تا بعد از بسته شدن حوزه‌ها هم در صف‌ها منتظر بمانند و رای بدهند، برخی ایالت‌ها هم چنین اجازه‌ای نمی‌دهند.

رئیس‌جمهوری امریکا از طریق یک سیستم دو مرحله‌ای انتخاب می‌شود. امریکایی‌ها به افرادی که در ایالتشان «انتخاب‌کننده» نامیده می‌شوند و حامی نامزدی هستند که آنها می‌خواهند رئیس‌جمهور شود، رای می‌دهند. نام این فرایند الکترال کالج است.

هر چه تعداد افراد ساکن در یک ایالت بیشتر باشد، انتخاب‌کنندگان بیشتری هم در آن ایالت وجود دارند. به عنوان نمونه، ایالت کالیفرنیا با ۳۸.۸ میلیون نفر جمعیت ۵۵ رای الکترال دارد، در حالی که ایالت دلاور با جمعیت ۹۳۶ هزار تن تنها سه حق رای دارد.

در حال حاضر ۵۳۸ انتخاب‌کننده وجود دارند که به تعداد ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان امریکا و ۱۰۰ عضو سنا به علاوه سه انتخاب‌کننده دیگر از شهر واشنگتن دی‌سی (پایتخت) است. نامزدهایی با بیشترین انتخاب‌کننده، تمام آرای الکترال آن ایالت را برای خودشان می‌کنند و هر نامزدی که بتواند اول به ۲۷۰ رای الکترال برسد، راهی کاخ سفید می‌شود.

در حالی که قانون اساسی امریکا انتخاب‌کنندگان را به پیروی از آرای مردمی ملزم نمی‌کند، بسیاری از ایالت‌های امریکا از آنها می‌خواهند تا پایبند باشند. ماه جنوری هم دیوان عالی امریکا طی حکمی از انتخاب‌کنندگان خواست تا پیرو آرای مردمی عمل کنند.

رئیس‌جمهوری و معاون رئیس‌جمهوری منتخب در ۲۰ جنوری ۲۰۲۱ آغاز به کار می‌کنند. پیروزی در ایالت‌های سرنوشت‌ساز برای هر دو نامزد حیاتی است. آنها کلید پیروزی در انتخابات هستند. امسال کارولینای شمالی، فلوریدا، میشیگان، ویسکانسین و آریزونا همگی برای تعیین نتیجه انتخابات تعیین‌کننده هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.