Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 28150
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 06 نوامبر 2020 - 8:49 |

تصرف تأسیسات دولتی توسط طالبان تکذیب شد

تصرف تأسیسات دولتی توسط طالبان تکذیب شد

مقام‌های محلی در ولایت ارزگان گزارش‌ها درباره تصرف تأسیسات دولتی ولسوالی گیزاب این ولایت را توسط طالبان تکذیب می‌کنند. از مدتی به این سو درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی گیزاب جریان دارد.

احمدشاه ساحل، سخنگوی والی ارزگان روز جمعه، شانزدهم عقرب، گفت که طالبان شب گذشته یک‌بار دیگر به مراکز نظامی و ملکی ولسوالی گیزاب حمله کرده بودند که عقب زده شد.

به گفته ساحل، نیروهای تازه نفس به ولسوالی گیزاب اعزام شده‌اند تا حملات طالبان را که برای سقوط این ولسوالی اجرا می‌شود، عقب بزنند.

گزارش شده بود که پس از حملات گروهی طالبان بر بازار، ساختمان‌های ولسوالی، فرماندهی پولیس و امنیت ملی این ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده‌ است.

طبق این گزارش‌ها که برخی منابع آن را تایید کرده بودند، ولسوال، فرمانده پولیس و سایر مسوولان و منسوبان نیروهای امنیتی به قطعه ارتش نقل مکان کرده‌اند. این قطعه نیز درگیر جنگ با گروه طالبان است.

هم‌چنان گزارش شده است که طالبان ساختمان‌های ولسوالی و فرماندهی پولیس گیزاب را بمب‌گذاری و منفجر کرده‌اند.

احمدشاه ساحل، سخنگوی والی ارزگان بمب‌گذاری و انهدام ساختمان‌های ولسوالی و فرماندهی پولیس گیزاب را رد کرد و گفت که این ساختمان‌ها در اختیار نیروهای امنیتی است.

او اما تصرف ساختمان زندان گیزاب به دست طالبان و آتش‌ زدن آن را تأیید کرد و گفت که این ساختمان خالی بود.

ساحل گفت که در درگیری‌های پنج‌شنبه‌شب گذشته ۱۰ جنگ‌جوی طالبان کشته و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند. از تلفات نیروهای دولتی گزارشی در دست نیست.

او وضعیت ولسوالی گیزاب را «جنگی» توصیف کرد و از جانبی گفت که نیروهای امنیتی برای مقابله با طالبان آماده‌گی دارند.

این در حالی است که ولسوالی دهراوود ارزگان نیز درگیر جنگ است. طبق گزارش‌ها بخش‌های زیادی از این ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.