Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 27927
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 01 نوامبر 2020 - 11:15 |

جنگ و صلح افغانستان؛ نشست عمومی عالمان جهان اسلام در مکه برگزار می‌شود

جنگ و صلح افغانستان؛ نشست عمومی عالمان جهان اسلام در مکه برگزار می‌شود

شورای عالی مصالحۀ ملی اعلام کرده است که نشست عمومی عالمان جهان اسلام دربارۀ صلح افغانستان تا چند روز دیگر در عربستان سعودی دایر خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، این شورا شام دیروز (شنبه، دهم عقرب) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این نشست در شهر مکه برگزار می‌شود. در این نشست قرار است صدها عالم دین از کشورهای اسلامی حضور یابند و دربارۀ جنگ و صلح در افغانستان ابراز نظر کنند. خبرنامۀ دفتر رسانه‌یی شورای عالی مصالحۀ ملی می‌افزاید که نشست‌های هماهنگی برای برگزاری این کنفرانس عمومی آغاز شده است.

شورای عالی مصالحۀ ملی اما تاریخ برگزاری این نشست را روشن نساخته است. این در حالی است که افغانستان از چهل سال به این‌سو جنگ را تجربه می‌کند. گروه‌های درگیر جنگ همواره ادعا می‌کنند که درگیری‌های آنان طبق دستورهای دینی صورت می‌گیرد. این جنگ‌ها هزاران کشته و زخمی برجای گذاشته است و هزاران خانوادۀ دیگر را به کشورهای همسایه و اروپا مهاجر ساخته است.

اخیراً عالمان دین در بنگلادیش جنگ جاری در افغانستان را خلاف شریعت اسلامی توصیف کرده‌اند. آنان خواستار قطع فوری خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس سرتاسری در افغانستان شده‌اند. گروه طالبان اما می‌گویند که پس از توافق با دولت افغانستان آتش‌بس خواهند کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.