Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 28213
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 07 نوامبر 2020 - 16:28 |

ربانی: ما مخالف انحصاری شدن روند صلح هستیم

ربانی: ما مخالف انحصاری شدن روند صلح هستیم

رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت که مذاکرات صلح پیشرفتی نداشته است؛ زیرا برخی جنگ را منبع حفظ قدرت می‌دانند و این روند نیز نباید در انحصار کسی باشد.

به گزارش آژانس خبری پامیر صلاح‌الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان اظهار داشت که «برخی در تداوم بحران کنونی این کشور منفعت خویش را می‌بینند و با بهانه‌‌تراشی‌های مختلف و ایجاد فضای ترس، ترویج ناامیدی و تعمیم بی‌باوری و بی اعتمادی در جامعه، نمی‌خواهند اراده قاطع ملی برای تغییر وضعیت در جامعه شکل بگیرد».

وی با اشاره به مذاکرات بین‌الافغانی بیش از ماه سپتامبر سال جاری در قطر آغاز شد، افزود: روند گفت‌وگوهای صلح دوحه، دو ماه می‌شود که شروع شده است؛ اما هنوز برسر چگونه مذاکره کردن به نتیجه نرسیده‌اند.

ربانی ادامه داد که جنگ و ناامنی در افغانستان هر روز بیشتر می‌شود؛ مشکل کنونی، نبود اراده صادقانه برای صلح است، زیرا برای برخی جنگ به هدف ویرانی و تباه شدن این کشور، مأموریت محسوب می‌شود و برای برخی دیگر منبع حفظ قدرت و درآمد است.

رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت: به همین دلیل و با همین شناخت، ما مخالف انحصاری‌سازی گفت‌وگوهای صلح بودیم و هستیم و بر یک چارچوب چندجانبه تأکید داریم تا صلح به‌عنوان نیاز ملی مردم افغانستان، توسط آنهایی که اراده صادقانه برای صلح ندارند، گروگان باقی نماند.

وی همچنین اظهار داشت: امروز گفت‌وگوهای صلح به‌خاطر این نتیجه نداده است که طرفداران واقعی صلح و آنهایی که در این راه قربانی داده‌اند، در این روند حضور ندارند.

ربانی تأکید کرد: بدون حضور همه طرف‌های مؤثر در یک روند گفت‌وگوهای چندجانبه، هرگز صلح عادلانه و پایدار در افغانستان تأمین نمی‌شود و این جنگ تحمیلی، قربانی‌های بیشتری از مردم ما می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.