Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 28396
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 نوامبر 2020 - 13:01 |

طالبان: دو هلیکوپتر ارتش را ساقط کردیم

طالبان: دو هلیکوپتر ارتش را ساقط کردیم

گروه طالبان ادعا کرده‌است که جنگجویان این گروه در ولسوالی حصارک ننگرهار دو هلیکوبتر ارتش را ساقط کرده و در نتیجه آن ۲۱ کماندو کشته و تعدادی زخمی شده‌اند. وزارت دفاع سقوط یک چرخبال و کشته‌شدن دو نفر را تایید کرده‌است. این وزارت دلیل این رویداد را نقص فنی گفته‌است.

به گزارش آژانس خبری پامیر، اما ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان در توییتی مدعی شد که جنگجویان این گروه شب گذشته (سه شنبه، ۲۰ عقرب) در منطقه بوستان‌خیل ولسوالی حصارک ننگرهار بر دو هلیکوبتری که نیروهای کماندو را برای اجرا عملیات انتقال می‌دادند، حمله کرده‌اند.

مجاهد گفته که بر اثر این حمله هر دو هلیکوپتر سقوط شده و در نتیجه «۲۱ کماندو کشته و تعدادی زخمی شدند».

پیش‌تر رسانه‌ها به نقل از منابع غیر رسمی گزارش دادند که شب گذشته دو هلیکوپتر ارتش در ولسوالی حصارک ننگرهار سقوط کرده‌است؛ اما وزارت دفاع سقوط یک چرخبال را تایید کرده‌است.

این وزارت می‌گوید، حوالی ساعت ۱۲:۰۰ شب گذشته یک هلیکوپتر ارتش، هنگام برخاستن در ولسوالی حصارک به دلیل نقص فنی سقوط کرده‌است.

به گفته این وزارت، در این سانحه یک خدمه پرواز و یک نفر از نیروهای ارتش کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.

گفتنی ‌است که چندی پیش نیز دو چرخبال ارتش در ولسوالی ناوه هلمند سقوط کرده‌بود که در آن سانحه ۹ نفر به شمول چند خلبان کشته شدند.

سقوط هلیکوپترهای ارتش در افغانستان، از پرتکرارترین حوادث نظامی محسوب می‌شود. کهنگی و فرسودگی هلیکوپترها، عدم مهارت خلبانان و اصابت راکت‌های دشمن از عمده‌ترین دلایل این رویدادها خوانده می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.