Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 28537
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 14 نوامبر 2020 - 12:51 |

طراح حمله به دانشگاه کابل بازداشت شد

طراح حمله به دانشگاه کابل بازداشت شد

امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور غنی از بازداشت طراح حمله به دانشگاه کابل خبر داد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، معاون اول رییس جمهور روز شنبه، بیست‌وچهارم عقرب، در یادداشت مفصلی که در صفحه‌ی فیس‌بوکش نشر کرد، گفته است، کسانی که این حمله را اجرا کرده‌اند، چند هویتی «حزب‌التحریر – طالبان – داعش و همه» بوده‌اند و هر زمانی که نیاز شده، یک «عنوان و لقب» اختیار کرده‌اند.

حمله به دانشگاه کابل در دوازدهم عقرب صورت گرفت که در آن ۲۲ تن کشته و ۲۷ تن دیگر زخمی شدند. مسوولیت این حمله را گروه داعش بر عهده گرفت و امرالله صالح طالبان را مسوول آن اعلام کرد.

صالح بار دیگر تأکید کرده است که «داعش اسم» است.

معاون نخست‌ ریاست جمهوری از طراح حمله به دانشگاه کابل به نام «عادل» یاد کرده است که طبق معلومات صالح، تا صنف سوم دانشگاه شرعیات درس خوانده و توسط ثناءالله به شبکه حقانی – زیر مجموعه گروه طالبان- جذب شده است.

به قول صالح، عادل باشنده ولایت پنجشیر بوده است.

امرالله صالح از قول طراح حمله به دانشگاه کابل نوشته است که برایش گفته شده بود که باید کاری کند که حکومت زیر فشار قرار بگیرد، بدنام شود و در ذهن مردم «ضعیف و ناکارا» جلو کند.

او در ادامه نوشته است که طراح حمله به دانشگاه کابل گفته است که برایش تفهیم شده بود که این اهداف از طریق حمله به مراکز نظامی به دست نمی‌آید.

صالح می‌گوید که طراح حمله به دانشگاه کابل اعتراف کرده است که سلاح را از شبکه حقانی از ولایت خواست به دست آورده است و دستور را «ثناءالله» داده است.

گروه طالبان دست داشتن در حمله به دانشگاه کابل را رد کرده است. این گروه انگشت انتقاد و اتهام را به سوی حکومت نشانه رفته است.

حمله به بزرگ‌ترین نهاد تحصیلی افغانستان واکنش‌های گسترده را در پی داشت. در این حادثه بیش‌تر دانش‌جویان قربانی شدند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.