Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 28618
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 16 نوامبر 2020 - 9:42 |

غنی: حکومت آماده است طالبان و فامیل های شان را در چرخه اقتصاد کشور شامل سازد

غنی: حکومت آماده است طالبان و فامیل های شان را در چرخه اقتصاد کشور شامل سازد

رئیس جمهور کشور می‌گوید که با برقراری صلح، دولت افغانستان آمادگی این را دارد که یک تعداد زیادی از جنگجویان و اعضای فامیل طالبان را در چرخ اقتصادی جامعه شامل سازد

به گزارش آژانس خبری پامیر، دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته که محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور شام روز گذشته (یکشنبه ۲۵ عقرب) با فلیپو گراندی کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، دیدار نمود.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دوجانب روی موضوعات مربوط به مهاجرین افغان و بیجاشدگان داخلی در اثر جنگ ها، صحبت کردند.

همچنان در خصوص پروسه صلح، برگشت دواطلبانۀ مهاجرین افغان از کشورهای ایران و پاکستان پس از برقراری صلح و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان به منظور رسیدگی به بیجاشدگان صحبت نمودند.

در این دیدار رئیس جمهور بر ختم جنگ که عامل اصلی مهاجرت و بیجا شدن هموطنان ما می‌شود، تاکید ورزید و گفت که جنگ باید خاتمه پیدا کند و طالبان از فرصت صلح که به وجود آمده، استفاده نمایند تا در کشور ما صلح برقرار شود، هیچ افغان مجبور به ترک وطن نگردد و در غربت و وضعیت اسفبار در خارج از کشور بسر نبرد، زیرا عزت هر افغان برای ما مهم می باشد.

رئیس جمهور روی ادغام مجدد جنگجویان طالب که شامل پلان صلح سازی دولت افغانستان است، نیز صحبت کرده، گفت که با برقراری صلح، دولت افغانستان آمادگی این را دارد که یک تعداد زیادی از جنگجویان و اعضای فامیل طالبان را در چرخ اقتصادی جامعه شامل سازد.

وی افزود: هدف این است که جنگجویان طالب به زندگی عادی رو بیاورند و کاریابی و ارائه خدمات از بخش های دیگر صلح سازی است که حکومت افغانستان روی آن به شدت کار می‌کند.

این در حالی است که از دو ماه بدین سو، هیات‌های صلح دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در دوحه قطر به سر می‌برند اما دو طرف تاهنوز نتوانسته‌اند که آجندای گفتگوهای شان را تعیین کنند.

رئیس جمهور در مورد پلان انکشافی افغانستان که یک بخش مهم آن صلح سازی، مارکیت سازی و انکشاف کشور و همچنان فراهم نمودن فرصت های شغلی برای عودت کنندکان است، معلومات ارائه کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.