Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 27975
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 02 نوامبر 2020 - 9:04 |

مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا جنگ افغانستان را «غیرشرعی» خواند

مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا جنگ افغانستان را «غیرشرعی» خواند

وزارت خارجه‌ی کشور اعلام کرد که مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا ادامه‌ی جنگ و خشونت در افغانستان را محکوم کرده و این جنگ را غیرشرعی خوانده است.

به گزارش آژانس خبری پامیر، در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (یک‌شنبه، ۱۱ عقرب) منتشر شده، آمده است که مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا در نامه‌ای عنوانی سفارت افغانستان در کوالالمپور، خواهان حل بحران افغانستان از طریق گفت‌وگو و مذاکره شده است.

وزارت خارجه از این اقدام مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا که یکی از مؤسسات معتبر اسلامی در آن کشور می‌باشد، استقبال کرده است.

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس فوری که خواست برحق دولت و مردم افغانستان است، برای کامیابی مذاکرات جاری در دوحه و برقراری صلح و ثبات دایمی در کشور امر مهم و حیاتی است.

در چهارم عقرب، شماری از عالمان و مفتی‌های جمهوری بنگلادیش نیز در نشستی زیر عنوان «دعوت به‌سوی صلح در افغانستان»، جنگ جاری در افغانستان را حرام و مخالف نصوص شرعی اسلام خوانده بودند.

در همان روز، گروهی از عالمان دین در کابل نیز در نشستی زیر عنوان «نشست سراسری علما در حمایت از مذاکرات صلح»، جنگ جاری در افغانستان را حرام خوانده و اعلام کردند که آماده‌اند میان دولت افغانستان و گروه طالبان میانجی‌گری کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.