Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 28177
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 07 نوامبر 2020 - 11:16 |

ناامنی‌های کابل؛ صالح و محب به مجلس نرفتند

ناامنی‌های کابل؛ صالح و محب به مجلس نرفتند

امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست جمهوری و حمدالله محب؛ مشاور امنیت ملی رییس جمهوری در نشست امروز مجلس نمایندگان حاضر نشدند. آنان در پیوند به ناامنی‌های اخیر پایتخت همراه با مسئولان نهادهای امنیتی به مجلس فراخوانده شده‌بودند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، در نشست امروز (شنبه، ۱۷ عقرب) مجلس نمایندگان، اسدالله خالد؛ سرپرست وزارت دفاع، محمدمسعود اندرابی؛ سرپرست وزارت داخله و احمدضیا سراج؛ سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی برای پاسخ‌دهی به پرسش‌های نمایندگان در مورد رویدادهای اخیر امنیتی حضور یافتند؛ اما صالح و محب حاضر نشدند.

در همین حال، وزارت دولت در امور پارلمانی گفته که امرالله صالح در نشست «استماعی» حضور خواهد یافت.

صالح در صفحه فیسبوک خود نوشته‌است که رفتن به مجلس نمایند‌گان و صحبت با نمایند‌گان مردم در نشست استماعی یک فرصت و غنیمت است.

او گفته‌است: «من از بودن در کنارشان (نمایندگان) نه تنها که عار ندارم آن را فخر نیز تلقی می‌کنم. ترتیب‌اش را درست کنند در خدمت خواهم بود.»

میررحمان رحمانی؛ رییس مجلس نمایندگان گفته‌است که مشاور امنیت ملی نیز در تماسی با او گفته که او وظیفه دبیری شورای امنیت ملی را دارد و نمی‌تواند در نشست استجوابی شرکت کند.

مجلس نمایند‌گان روز چهارشنبه هفته گذشته تصمیم گرفت که پنج مقام ارشد حکومتی و امنیتی را به مجلس فرابخواند.

این تصمیم در پی افزایش ناامنی و رویداد مرگبار اخیر در دانشگاه کابل گرفته شد.

این در حالی است که در پی ناامنی‌های دو هفته اخیر، انتقادهای از مقامات امنیتی به شدت افزایش یافته‌است. امرالله صالح که اخیرا عهده‌دار رسیدگی به امور امنیتی پایتخت شده نیز هدف انتقادهای شدید بوده‌است.

مقام‌های امنیتی در حالی به مجلس فراخوانده می‌شوند که امروز نیز در نتیجه انفجار یک بمب مقناطیسی در کابل، یما سیاوش؛ از مجریان مطرح تلویزیون و دو نفر دیگر کشته شدند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.