Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 28768
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 18 نوامبر 2020 - 17:10 |

نشست جنوا؛ افغانستان از ۱۰ شرط کشورهای کمک‌کننده استقبال کرد

نشست جنوا؛ افغانستان از ۱۰ شرط کشورهای کمک‌کننده استقبال کرد

وزارت خارجه می‌گوید، دولت افغانستان از موضع‌گیری شرکای عمده بین‌المللی‌اش مبنی بر مطرح‌کردن ده مورد شرط برای ادامه کمک‌ها استقبال می‌کند.

این وزارت امروز (چهارشنبه، ۲۸ عقرب) در اعلامیه‌ای گفت که کابینه بعد از مطالعه دقیق، شرایط تعیین شده را مفید و همسو با اهداف و اولویت‌های مردم و دولت افغانستان دانسته‌است.

حفظ و تقویت دستاوردهای ۱۹ سال گذشته؛ استقرار آتش‌بس فراگیر؛ تعهد دوامدار به دموکراسی و حاکمیت قانون و حقوق بشر؛ تعهد به مذاکرات صلح و تطبیق مفاد آن؛ مبارزهه معنادار و عینی با فساد؛ احترام به تعهدات بین‌المللی و نهادهای دولتی افغانستان، پیروی از اهداف توسعه پایدار ملل متحد؛ جلوگیری از استفاده تروریستان از خاک افغانستان علیه سایر ملل؛ ادامهه چارچوب پاسخگویی متقابل میان دولت افغانستان و جامعهه جهانی؛ و تسهیل فعالیت‌های توسعه‌ای شرایط کشورهای کمک‌کننده گفته شده‌است.

وزارت خارجه با استقبال از این شرایط گفته که دولت افغانستان خود را متعهد و مکلف به تحقق و برآوردن موارد عنوان‌شده از جانب جامعهٔ جهانی می‌داند و این تعهد و مکلفیت‌اش را در کنفرانس افغانستان در ژنیف یک‌بار دیگر تجدید خواهد کرد.

قرار است کنفرانس جنوا با حضور هیأت‌هایی از ۶۱ کشور و ۳۵ نهاد بین‌المللی و نمایندگان جامعه مدنی، سکتور خصوصی و رسانه‌ها به تاریخ ۲۳ – ۲۴ ماه جاری میلادی به رهبری دولت افغانستان، کشور فنلند و سازمان ملل متحد در سویس برگزار شود.

در این نشست تعهدات دولت افغانستان برای ادامه کمک‌های جهان، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پی‌گیری پرونده‌های بزرگ فساد اداری یکی از تعهدات دولت افغانستان به کشورهای کمک‌کننده بود و اشتراک‌کنندگان نشست سال ۲۰۱۸ روی نقش محوری مبارزه با فساد برای آینده افغانستان تأکید کرده بودند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.