Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 28542
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 14 نوامبر 2020 - 16:10 |

نیویارک تایمز: اسراییل فرد شماره دوم القاعده را در ایران کشته‌است

نیویارک تایمز: اسراییل فرد شماره دوم القاعده را در ایران کشته‌است

روزنامه نیوریاک تایمز به نقل منابع استخباراتی گزارش داده است که ابومحمد المصری؛ فرد شماره دوم القاعده در ایران کشته شده‌است. این در حالی است که امنیت ملی افغانستان در سوم عقرب اعلام کرد که فرد شماره دوم القاعده و از رهبران شاخه هند این شبکه در غزنی کشته شده است.

نیوریاک تایمز به تازگی به نقل از چهار مقام استخباراتی گزارش داده است که ابومحمد المصری به همراه دخترش به دستور امریکا و توسط مأموران اسرائیلی در یکی از جاده‌های تهران، پایتخت ایران کشته شده است.

طبق این گزارش دو موتورسوار که عوامل اسرائیل بودند، ابو محمد المصری به همراه دخترش مریم، همسر حمزه بن لادن را در یکی از جاده‌‌های تهران به ضرب گلوله ترور کردند.

گزارش شده که این رویداد در هفدهم ماه اسد همزمان با بیست و دومین سالگرد حمله به سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا رخ داده‌است. امریکا ابومحمد المصری را یکی از عوامل اصلی این حملات در سال ۱۹۹۸ می دانست.

رسانه‌های ایرانی در هفدهم ماه اسد گزارش دادند که در این حادثه حبیب داوود استاد تاریخ و مریم داوود دخترش کشته شده‌اند. طبق گزارش رسانه‌های ایرانی حبیب داوود شهروند لبنان بود.

این در حالی است که امنیت ملی افغانستان در سوم عقرب اعلام کرد که فرد شماره دوم القاعده و از رهبران شاخه هند این شبکه در غزنی کشته شده است. از نهاد از این فرد به نام حسام عبدالمعروف مشهور به ابومحسن المصری یاد کرده بود.

مقام‌های استخباراتی امریکا کشته‌شدن این عضو القاعده در غزنی را تایید کرده بودند.

از جانب دیگر، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به انتشار گزارش نیویارک تایمز گفته که اعضای القاعده در ایران حضور ندارند.

خطیب‌زاده به خبرنگاران گفته‌است: «هرگونه حضور اعضای این گروه در ایران را تکذیب می‌کنیم.»

او ترور ابومحمد المصری در تهران را به صورت مستقیم تائید و تکذیب نکرده ولی گفته که مطلب نیویورک‌تایمز «سناریوپردازی‌های هالیوودی» مقام‌های امریکا و اسرائیل است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.