Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 27981
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 02 نوامبر 2020 - 9:00 |

ودود خان نجرابی، فرمانده لوای هفتم سرحدی تخار در انفجار ماین در کندز جان باخت

ودود خان نجرابی، فرمانده لوای هفتم سرحدی تخار در انفجار ماین در کندز جان باخت

مسوولان امنیتی در ولایت کندز تأیید می‌کنند که ودود خان نجرابی، فرمانده لوای هفتم سرحدی ولایت تخار بر اثر انفجار ماین کنار جاده‌یی در ولسوالی خان‌آباد این ولایت جان باخته است.

به گزارش آژانس خبری پامیر، انعام‌الله رحمانی، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت کندز می‌گوید که این رویداد پس از چاشت دیروز (یک‌شنبه، ۱۱ عقرب) در مربوطات ولسوالی خان‌آباد این ولایت به وقوع پیوسته است.

آقای رحمانی می‌افزاید که موتر حامل آقای نجرابی در منطقۀ «چهارتوت» از مربوطات ولسوالی خان‌آباد با ماین کنار جاده‌یی برخورد کرده و در نتیجۀ آن آقای نجرابی جان باخته و دو نگهبان او زخمی شده‌اند. آن چنانی که سخنگوی پولیس کندز می‌گوید، این ماین کنار جاده‌یی از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان در این محل جاسازی شده بود.

سخنگوی پولیس کندز همچنان تأیید می‌کند که در یک رویداد جداگانۀ دیگر بر اثر برخورد یک هاوان در محوطۀ مقر ولایت کندز دست‌کم پانزده منسوب امنیتی کشته شده‌اند. آقای رحمانی می‌افزاید که این گلولۀ هاوان هنگامی بر محوطۀ ساختمان مقام ولایت اصابت کرده است که سربازان سرگرم ورزش بوده‌اند. بیش‌ترین قربانیان این رویداد را محافظان امنیتی مقام ولایت و شخص والی تشکیل می‌دهند.

هرچند مسوولان امنیتی پرتاب این هاوان را نیز به طالبان ربط می‌دهند، اما گروه طالبان تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

این در حالی است که طالبان در روزهای پسین حمله‌های‌شان را در سطح کشور شدت بخشیده‌اند. وزارت دفاع ملی می‌گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان در یک شبانه‌روز گذشته در ۲۷ ولایت علیه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور حمله‌های تهاجمی انجام داده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.