Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 28575
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 15 نوامبر 2020 - 11:29 |

کابل ادعای ارتش پاکستان درباره استفاده از خاک افغانستان را علیه این کشور رد کرد

کابل ادعای ارتش پاکستان درباره استفاده از خاک افغانستان را علیه این کشور رد کرد

وزارت امور خارجه ادعای ارتش پاکستان مبنی بر استفاده از خاک افغانستان علیه این کشور را به شدت رد کرد و بی‌اساس خواند.

دولت افغانستان برای بررسی برخی از ادعاهای پاکستان، خواستار تشکیل هیأتی با صلاحیت بین‌المللی از سوی شورای امنیت براساس قطع‌نامه‌های اجلاس عمومی و شورای امنیت سازمان ملل متحد در پیوند به مبارزه با تروریسم شده است.

سخنگوی ارتش پاکستان روز شنبه، بیست‌وچهارم عقرب در یک نشست خبری که شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان نیز حضور داشت، ادعا کرده است که گویا برخی از دپیلماتان هندی مقیم کابل برخی حملات در پاکستان را طراحی می‌کنند.

در این نشست خبری که روز گذشته برگزار شد، هند به تشویق و حمایت تروریسم از سوی پاکستان متهم شد.

در اعلامیه وزارت خارجه که روز یک‌شنبه، بیست‌وپنجم عقرب نشر شد، آمده است که دولت افغانستان به صراحت اعلام می‌کند که به عنوان قربانی اصلی تروریسم، به سیاست مبارزه علیه همه انواع این پدیده بدون تفکیک، متعهد است.

وزارت خارجه تأکید کرده است که افغانستان هرگز اجازه نمی‌دهد که از خاکش برای «فعالیت‌های تخریبی علیه کشورهای دیگر» استفاده شود.

در اعلامیه وزارت خارجه، مهم‌ترین اولویت سیاست خارجی دولت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بر مبنای منافع مشترک به ویژه در امر مبارزه با تروریسم تعریف شده است.

وزارت خارجه افزوده است که افغانستان تلاش می‌کند تا بتواند از این طریق، در تأمین امنیت و رفاه اقتصادی منطقه نقش موثر بازی کند.

در اعلامیه وزارت امور خارجه هم‌چنان گفته شده است که پس از بررسی دقیق ویدیوی نشست خبری بابر افتخار، سخنگوی ارتش پاکستان، ادعای او را مبنی بر دست‌داشتن ملک (فریدون خان) مهمند از سران قومی ننگرهار در حملات تروریستی به دانشگاه زراعت پیشاور را نیز رد می‌کند.

کابل تأکید کرده است که به عنوان بزرگ‌ترین قربانی تروریسم، بر هم‌آهنگ‌سازی تلاش‌های جهانی برای مبارزه مشترک بر تروریسم، منابع تمویل، تجهیز و پناه‌گاه‌های گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه هم‌چنان گفته است که در این راستا از تعهد و همکاری‌های همه کشورهای جهان و منطقه به‌شمول پاکستان در چارچوب همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه استقبال و حمایت می‌کند.

دولت افغانستان برای روشن‌شدن حقایق، خواستار تشکیل هیأتی با صلاحیت بین‌المللی از سوی شورای امنیت براساس قطع‌نامه‌های اجلاس عمومی و شورای امنیت ملی متحد در پیوند به مبارزه با تروریسم شده است.

وزارت خارجه گفته است که این هیأت حملات و عاملان تروریسم را در خاک افغانستان و ادعای دولت پاکستان را مورد بررسی جدی و مسوولانه قرار دهد.

ادعای ارتش پاکستان در حالی مطرح شده است که قرار است عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان از افغانستان بازدید کند.

وزارت خارجه با اشاره به این موضوع گفته است، در حالی که برای سفر عمران خان آماده می‌گیرد، انتظار می‌رفت پاکستان مسایل مورد «علاقه و قابل بحث» را از طریق راهکارهای موجود مطرح کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.