Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 28367
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 10 نوامبر 2020 - 16:45 |

کمک ۸٫۱ میلیون دالری جاپان برای تهیه واکسین به افغانستان

کمک ۸٫۱ میلیون دالری جاپان برای تهیه واکسین به افغانستان

جاپان ۸.۱ میلیون دالر را برای تهیه و فراهم‌سازی واکسین به دولت افغانستان کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری پامیر، طبق اعلام وزارت صحت عامه، تفاهم‌نامه‌ای به این منظور بین تکاهاشی یوشیاکی، کاردار سفارت جاپان در کابل و شیما سن گپتا، نماینده معاونیت دفتر یونیسف برای افغانستان روز سه‌شنبه، بیستم عقرب امضا شده است. در این مراسم احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه نیز حضور داشته است.

وزارت صحت عامه گفته است که کمک تازه جاپان از طریق یونیسف برای تهیه و فراهم‌سازی واکسین‎های توبرکلوز (BCG)، سرخکان، واکسین پولیو (OPV)، دوز صفری واکسین زردی سیاه، واکسین تیتانوس- دیفتری (TD) ضم سرنج و بکس‎های مصون (Safety Boxes) برای کودکان و زنان مصرف می‌شود.

سرپرست وزارت صحت عامه در مراسم امضای این تفاهم‌نامه از مصرف شفاف و موثر کمک‌های تازه جاپان به تمویل‌کننده‌گان اطمینان داده است.

به گفته او، تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن بیماری فلج کودکان در مناطق جنوبی و شرقی سرعت یافته است و این تلاش‌ها تا زمان شکل‌گیری معافیت کتله‌ای ادامه خواهد یافت.

امسال بیش‌ترین واقعات پولیو در حوزه‌های جنوب و شرق کشور ثبت شده است.

شیما سن گپتا، نماینده معاونیت دفتر یونیسف برای افغانستان، در این نشست گفته است که اداره یونیسف متعهد است تا واکسین‌های مورد نیاز را برای وزارت صحت‌عامه افغانستان تهیه کند.

به گفته او، این واکسین‌ها از طریق مراکز صحی به اطفال زیر سن پنج سال و مادران ۱۵ الی ۴۵ سال تطبیق می‌شود.

کادار سفارت جاپان در کابل نیز گفته است که افغانستان از جمله چند کشوری است که هنوز پولیو در آن محو نشده است. او ابراز امیدواری کرده است که روزی افغانستان عاری از این بیماری شود.

این در حالی است که در جریان سال جاری میلادی بیش از ۵۳ مورد ابتلا به فلج کودکان ثبت شده است که نسبت به سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.