Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 28091
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 04 نوامبر 2020 - 16:12 |

۱۳ مامور امنیتی در رابطه با حمله به دانشگاه کابل، بازداشت شدند

۱۳ مامور امنیتی در رابطه با حمله به دانشگاه کابل، بازداشت شدند

فرماندهی پولیس کابل اعلام کرد که ۱۳ تن از ماموران امنیتی کابل به شمول آمر حوزه سوم پولیس در پیوند به غلفت در تامین امنیت دانشگاه کابل بازداشت و به دادستانی معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری پامیر، فردوس فرامرز؛ سخنگوی فرماندهی پولیس کابل، امروز (چهارشنبه، ۱۴ عقرب) اعلام کرد که در پیوند به حمله بر دانشگاه کابل، ۱۳ تن از نیروهای پولیس به‌‌شمول آمر حوزه سوم پولیس، مدیر جنایی این حوزه و فرمانده تولی دانشگاه کابل به‌‌علت غفلت درتطبیق برنامه تأمین امنیت بازداشت و به دادستانی نظامی معرفی شدند.

در حمله دو روز پیش بر دانشگاه کابل براساس آخرین آمار، ۳۵ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شده‎اند.

مهاجمان مسلح حوالی ساعت ۱۱ پیش از چاشت روز دوشنبه، ۱۲ عقرب بر دانشگاه کابل حمله کردند و شش ساعت تمام با نیروهای امنیتی جنگیدند.

گروه داعش مسئولیت این حمله را پذیرفت؛ اما حکومت تاکید می‌کند که شواهد زیادی دارد که این کار توسط طالبان انجام شده، گروه طالبان دست‌داشتن در این حمله را رد کرده‌است.

گفته می‌شود در پیوند به این حمله، مجلس نمایندگان امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست جمهوری، حمدالله محب؛ مشاور امنیت ملی، احمدضیا سراج؛ سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی، اسدالله خالد؛ سرپرست وزارت دفاع ملی و مسعود اندرابی؛ سرپرست وزارت امور داخله را فراخوانده‌است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.