Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 28553
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 14 نوامبر 2020 - 16:50 |

اسپر نامه ای محرمانه درباره بیرون شدن نیروها از افغانستان به ترامپ ارسال کرده است

اسپر نامه ای محرمانه درباره بیرون شدن نیروها از افغانستان به ترامپ ارسال کرده است

وزیر دفاع پیشین امریکا پیش از برکناری برای رئیس جمهور این کشور با فرستادن نامه ای نگرانی خود را از بیرن کردن نیروهای این کشور از افغانستان بیان کرده بود.

به گزارش خبرگزاری پامیر، مارک اسپر وزیر دفاع پیشین امریکا پیش از برکناری خود نامه محرمانه ای را برای دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به خاطر بیرون کردن نیروهای امریکا از افغانستان ارسال و نگرانی خود را در آن بیان کرده بود.
به نوشته این روزنامه، اسپر پس از بحث و گفتگو با مقامات ارشد ارتش امریکا، نامه ای طبقه بندی شده به كاخ سفید ارسال كرد و در آن از نگرانی در مورد هزینه های اضافی ، شرایط نامناسب میدانی و مشكلات احتمالی ارتش آمریكا در رابطه با خروج ناگهانی نیروها از افغانستان ابراز نگرانی كرد.

این روزنامه می نویسد، وزیر دفاع پیشین امریکا، در نامه آورده است كه دلایل نگرانی مقامات آمریكایی می تواند آسیب به روابط متحدین و نقض احتمالی مذاكرات میان افغانستانی شود.

دونالد ترامپ روز دوشنبه میلر را به جای اسپر به عنوان سرپرست وزارت دفاع این کشور اعلام کرد.

ترامپ پیش از این در تویترش نوشته بود، که شمار کمی از مردان و زنان شجاع که در افغانستان به جا مانده اند باید تا کریسمس به خانه خود بازگردند.

پیش از این، ایالات متحده قصد داشت ۴۰۰۰ سرباز در افغانستان بگذارد، اما رابرت اوبراین ، دستیار امنیت ملی ترامپ گفت، که باید تعداد آنها به ۲۵۰۰ کاهش یابد.

یادآوری می کنیم، که در ماه سپتامبر نخستین گفت و گوی میان افغانستانی به طور مستقیم پس از چند دهه در دوحه پایتخت قطر پس از امضای توافقنامه میان امریکا و گروه طالبان آغاز گردید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.