Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 28406
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 نوامبر 2020 - 16:16 |

تاشکند از تلاش های افغانستان برای رسیدن به صلح حمایت می کند

تاشکند از تلاش های افغانستان برای رسیدن به صلح حمایت می کند

وزیر امورخارجه‌ی جمهوری ازبیکستان از تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، به اشاره به صفحه فیسبوک رسمی دکترعبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، با عبدالعزیز کامل‌اوف، وزیر امورخارجه‌ی جمهوری ازبیکستان ملاقات نمودند.

در آغاز وزیر امورخارجه جمهوری ازبیکستان تشریف‌آوری هیئت عالی‌رتبه‌ی جمهوری اسلامی افغانستان را به جمهوری ازبیکستان خیرمقدم گفت و اعلان حمایت کشورش از تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، صلح و ثبات در افغانستان را به نفع صلح و ثبات و توسعه‌ی اقتصادی در منطقه خواند. وزیر امورخارجه ازبیکستان علاوه کرد که صلح در افغانستان به معنای صلح در منطقه است و جمهوری ازبیکستان از تلاش‌های صلح و مذاکرات دوحه حمایت می‌کند و آماده است افغانستان را در این مسیر کمک کند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، اظهار داشت، با تشکر از دعوت جمهوری ازبیکستان و با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی میان دو کشور از موضع‌گیری رئیس جمهور ازبیکستان در نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای در حمایت از تلاش‌های صلح در افغانستان و تشویق اعضای این سازمان برای حمایت از صلح ابراز امتنان نمودیم.

وی علاوه کرد، ما در ادامه تصویر روشنی از آخرین پیش‌رفت‌ها در تلاش‌های صلح، حمایت‌ منطقه‌ای از تلاش‌های صلح و آخرین تحولات سیاسی-امنیتی در افغانستان ارایه نموده و تأکید کردیم که: یک فرصت استثنایی برای دست‌یافتن به صلح در افغانستان فراهم گردیده است و جمهوری اسلامی افغانستان متعهد است از این فرصت برای صلح و ثبات استفاده نماید. ما از طالبان نیز می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنند. از نظر ما افزایش خشونت برای کسب امتیازات سیاسی محکوم است. اطمینان داریم که صلح در افغانستان به معنای صلح و ثبات در منطقه و در آسیای میانه است و نقش جمهوری ازبیکستان به عنوان همسایه افغانستان در تلاش‌های صلح مهم است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.