Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 28066
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 03 نوامبر 2020 - 17:28 |

تجمعات اعتراضی دانشجویان: ما را نکشید

تجمعات اعتراضی دانشجویان: ما را نکشید

دانشجویان از امریکا، به ویژه از زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی این کشور برای صلح افغانستان نیز خواسته شده است که در سیاست‌شان نسبت به گروه طالبان بازنگیری کرده و مذاکرات صلح دوحه را لغو کنند.

به گزارش پامیر نیوز، یک روز پس از حمله بر دانشگاه کابل که گروه داعش مسئولیت آن‌را بر عهده گرفت، شماری از دانشجویان دانشگاه‌های کابل، پکتیا و بلخ و همچنان شماری از باشنگان ولایت هلمند دست به تجمع اعتراضی زدند.

در قطع‌نامه‌ی پایانی دانشجویان معترض در کابل از سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی خواسته شده است که طالبان و هم‌پیمانان‌شان را در لیست گروه‌های تروریستی و سیاه سازمان ملل قرار دهند.

از امریکا، به ویژه از زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی این کشور برای صلح افغانستان نیز خواسته شده است که در سیاست‌شان نسبت به گروه طالبان بازنگیری کرده و مذاکرات صلح دوحه را لغو کنند.

​در این قطع‌نامه از جامعه بین‌الملل و سازمان‌های بین‌المللی همچنان خواسته شده است که بر مهد تروریزم منطقه‌ای و بین‌المللی تمرکز کرده و برای کنترل و مهار خاستگاه تروریزم از هر گونه تعذیراتی که لازم است، کار گیرند.

معترضان از دادگاه بین‌المللی لاهه نیز خواسته‌اند که گروه طالبان و حامیان‌شان را به دادگاه بکشاند. آنان از عالمان دین افغانستان نیز خواسته‌اند که موضع‌شان را در مورد حملات اخیر گروه طالبان واضح کرده و با صدور فتوایی، جنگ افغانستان را حرام و نامشروع اعلام کنند.

این دانشجویان معترض از دولت افغانستان نیز خواسته‌اند که هیأت مذاکره‌کننده را از دوحه فراخوانده و برای انتقام‌گیری از گروه طالبان، تمام نیروهای امنیتی و دفاعی را از حالت دفاع فعال به حالت تهاجمی تغییر موضع بدهد.

​در همین حال، شماری از دانشجویان و استادان دانشگاه پکتیا، اعضای شورای ولایتی و باشندگان این ولایت حمله‌ی روز گذشته بر دانشگاه کابل را محکوم کرده و آن‌را غیرانسانی خوانده‌اند.

این معترضان جنگ جاری در افغانستان را عامل فقر و مشکلات دانسته و گفتند که این چنین حملات عاملان آن را به اهداف‌شان نمی‌رسانند.

همین طور، شماری از دانشجویان دانشگاه بلخ نیز حمله‌ی روز گذشته بر دانشگاه کابل را «وحشیانه» خوانده و آن‌را محکوم کردند.

​در هلمند نیز شماری از ساکنان این ولایت حمله بر دانشگاه کابل را محکوم کرده‌اند.

مهاجمان مسلح روز گذشته بر دانشگاه کابل حمله کردند. در این حمله ۲۲ نفر کشته و ۲۷ نفر دیگر زخمی شدند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.