Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 28050
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 03 نوامبر 2020 - 12:00 |

خلیلزاد در واکشن به حمله بر دانشگاه کابل: دولت و طالبان همدیگر را ملامت نکنند

خلیلزاد در واکشن به حمله بر دانشگاه کابل: دولت و طالبان همدیگر را ملامت نکنند

زلمی خلیلزاد، نماینده‌ امریکا برای صلح افغانستان در واکنش به حمله‌ روز گذشته بر دانشگاه کابل، گفته است که عاملان این حمله، مخالفان صلح و به دنبال یک جنگ دایمی در افغانستان هستند و دولت و طالبان نباید همدیگر را ملامت کنند.

آقای خلیلزاد، امروز (سه‌شنبه، ۱۳ عقرب) در صفحه توییترش نوشته‌است که عاملان حمله‌ وحشیانه بر دانشگاه کابل می‌خواهند هرج‌ومرج، بی‌ثباتی و فقر را در افغانستان ایجاد کنند.

خلیلزاد تاکید کرده که «این حمله وحشیانه نباید فرصتی برای دولت و طالبان باشد که انگشت انتقاد به سوی همدیگر نشانه بگیرند؛ در اینجا یک دشمن مشترک وجود دارد.»

به گفته او، این عمل غیر انسانی اگر از سوی داعش و یا هر گروه تروریستی دیگر انجام شده‌باشد باید رد گردد. همه برای صلح متحد شوند، راه رسیدن به یک آتش‌بس باید دریافت و به مذاکرات برای رسیدن به یک توافق سیاسی باید سرعت داده شود.

خلیلزاد نوشته‌است که دولت افغانستان و طالبان نباید از این حمله‌ وحشیانه برای امتیازگیری در برابر یک‌دیگر استفاده کنند؛ زیرا به گفته‌ او، دوطرف با یک دشمن مشترک مواجه اند.

او از دولت افغانستان و گروه طالبان خواسته‌است که برای صلح متحد شده و راهی برای آتش‌بس و دست‌یابی سریع به یک توافق سیاسی پیدا کنند.

مهاجمان مسلح حوالی ساعت ۱۱ صبح دوشنبه بر دانشگاه کابل حمله کردند و حدود شش ساعت با نیروهای امنیتی درگیر شدند. مهاجمان در جریان این شش ساعت ۱۹ تن از دانشجویان و استادان دانشگاه کابل را تیرباران کردند و ۲۲ تن دیگر نیز در این حمله زخمی شدند.

وزارت امور داخله تعداد مهاجمان را سه نفر اعلام کرده و گفته‌است که نیروهای امنیتی به‌خاطر جلوگیری از تلفات بیش‌تر به دقت عملیات مهار این حمله را پیش برده‌است. به گفته این وزارت، هر سه مهاجم کشته شده‌اند.

مسئولیت حمله دیروز بر دانشگاه کابل را گروه داعش بر عهده گرفته؛ اما مقام‌های دولت افغانستان طالبان را مسئول آن دانسته‌ و روز سه شنبه را «ماتم ملی» اعلام کرده‌اند.

اشرف‌غنی گفته‌است که انتقام این حمله را چندبرابر خواهد گرفت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.