Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 28704
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 17 نوامبر 2020 - 12:50 |

دبیر کل ناتو به سرپرست پنتاگون: تا وقتی نیاز است در افغانستان بمانیم

دبیر کل ناتو به سرپرست پنتاگون: تا وقتی نیاز است در افغانستان بمانیم

ینس استولتنبرگ؛ دبیر کل پیمان ناتو با کریستوفر میلر؛ سرپرست وزارت دفاع امریکا در مورد حضور نیروهای امریکایی در افغانستان گفتگو کرده‌است. استولتنبرگ تاکید کرده که حضور نیروهای خارجی در افغانستان، تا هنگامی که نیاز است، ادامه یابد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از اوانا لَنگیسکو؛ سخنگوی ناتو گزارش داده که روز دوشنبه (۲۶ عقرب) دبیر کل این پیمان با کریستوفر میلر؛ سرپرست پنتاگون گفتگو کرده‌‌است.

طبق این گزارش، دوطرف در مورد افغانستان صحبت کرده و دبیر کل ناتو بر حضور نیروهای خارجی در افغانستان تاکید کرده‌است.

به گفته سخنگوی ناتو، استولتنبرگ گفته حضور نیروهای خارجی تا هنگامی که اطمینان حاصل شود که افغانستان بار دیگر به پناهگاه امن گروه‌های تروریستی تبدیل نمی‌شود، ادامه یابد.

این در حالی است که رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که دونالد ترامپ؛ رییس جمهور امریکا دستور خروج سربازان آن کشور از افغانستان پیش از سال نو میلادی را صادر خواهد کرد.

در این راستا، شبکه خبری «سی ان ان» به نقل از منابع خود گزارش داده که امکان دارد ترامپ، طی هفته جاری چنین فرمانی را صادر کند.

خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در حالی تسریع خواهد شد که مقام‌های نظامی امریکا، تاکید دارند و خروج آن کشور باید طبق شرایط باشد.

از جانب دیگر مقام‌های حکومت افغانستان می‌گویند، نیروهای خارجی به صورت کامل خارج نخواهند شد و حتی امکان دارد شمار این نیروها افزایش یابد.

اسدالله خالد خالد؛ سرپرست وزارت دفاع امروز (سه شنبه، ۲۷ عقرب) هنگام ارائه برنامه خود به عنوان نامزد وزارت دفاع در مجلس نمایندگان گفت که برعکس گزارش‌ها امکان دارد شمار نیروهای خارجی در افغانستان افزایش یابد.

او اطمینان می‌دهد که «هیچ تشویشی برای بیرون‌شدن کامل نیروهای خارجی از افغانستان وجود ندارد».

خالد افزود که با خروج نیروهای خارجی، نیروهای امنیتی توانایی تامین امنیت را دارند.

به گفته او، نیروهای افغان در حال حاضر، ۹۶ درصد عملیات‌ را بدون کمک نیروهای خارجی انجام می‌دهند و تنها در چهار درصد به پشتیبانی هوایی نیروهای خارجی وابسته اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.