Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 28042
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 02 نوامبر 2020 - 21:47 |

رئیس جمهور: حمله امروز درد عظیمی را نصیب ما کرده است

رئیس جمهور: حمله امروز درد عظیمی را نصیب ما کرده است

رئیس جمهور اشرف غنی در یک پیام ویدیویی با خانواده شهدا و مجروحین غم شریکی نمود.

به گزارش خبرگزاری پامیر، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در پیامی در پیوند به حمله تروریستی بر دانشگاه کابل گفت: “از بارگاه خداوند متعال برای شهدای معصوم این راه مقدس و برحق، جنت برین و برای خانواده های داغدیده و به غم نشسته صبر جمیل استدعا دارم. ما به عنوان یک ملت واحد، در غم و اندوه خانواده های غمدیده که فرزندان عزیز خود را از دست داده اند، خود را شریک میدانیم و متاثر هستیم.

آقای غنی در ادامه این پیام گفت: “یکبار دیگر با تاکید می گویم که حمله بر هموطنان ما، مساجد، تکایا و مراکز علمی، فرهنگی، اکادمیک و تاسیسات عام المنفعه، حمله بر انسان و جنایت ضدی بشری است. این حمله، حمله بر عزت، پیشرفت و آینده روشن افغانستان می باشد. مدتی من افتخار معلمی و ریاست دانشگاه کابل را داشتم، یک گوشۀ از قلب من هنوز برای این نهاد تحصیلی همچنان می تپد. حمله امروز درد عظیمی را نصیب ما کرده است.”

رئیس جمهور افغانستان افزود: “دشمنان افغانستان و حامیان آنان باید به گونه واضح بدانند که مردم قهرمان ما هیچگاه در برابر ظلم و وحشت هیچ ظالم و جابری سر خم نکرده اند، بلکه مانند نیروهای دلیر امنیتی و دفاعی ما با شجاعت و دلیری مبارزه کرده اند. مردم ما مانند گذشته بازهم در کنار قهرمانان دلیر شان ایستاده اند و از آنان به عنوان مدافعین وطن، مردم، قانون و ارزش ها، حمایت قاطع می نمایند.”

حوالی ساعت ۱۱:۳۰ پیش از ظهر امروز (دوشنبه، ۱۲عقرب) تروریستان به دانشگاه کابل یورش بردند. حمله‌ای که ساعت ها طول کشید.

در این حمله ۱۹ تن کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

حکومت افغانستان فردا را ماتم ملی اعلام کرد و به تمام والیان هدایت داده شد که فردا برای اتحاف دعل به روح شهدا مراسم عزاداری برگزار کنند.

گروه شورشی طالبان مسئولیت حمله را برعهده نگرفتند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.