Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 28200
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 07 نوامبر 2020 - 17:15 |

رشوه ۱۵۰۰ افغانیگی ده ها دواخانه در کابل برای یک مقام وزارت صحت

رشوه ۱۵۰۰ افغانیگی ده ها دواخانه در کابل برای یک مقام وزارت صحت

ده‌ها دواخانه در کابل هفته‌ ای ۱۵۰۰ افغانی به یک مقام وزارت صحت می‌پردازند.

به گزارش آژانس خبری پامیر امرالله صالح امروز (شنبه، ۱۷ عقرب) در صفحه‌ ای رسمی فیسبوک خود نوشته است، که همه کارهای نخستین لازم برای راه‌اندازی عملیات و تصفیه‌کاری ناحیه‌ی مربوطه انجام شده است.
به گفته‌ی صالح، ده‌ها دواخانه به‌خاطر فروش تابلیت‌های «کا» و دیگر ادویه‌های غیرمجاز مورد تفتیش و بررسی قرار گرفتند، اما یکی از مقام‌های وزارت صحت عامه تلاش کرد که نام دواخانه‌ها افشا نشود.

او نوشته است: “با کار جدی پیدا کردیم که دواخانه‌های قانون‌شکن و حتا دواخانه‌های عادی و نورمال هفته‌وار مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ افغانی به یکی از این مقام‌ها می‌پردازند که چندین میلیون افغانی می‌شود”.

معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان همچنان نوشته است، که این مقام وزارت صحت شناسایی شده و از ریاست تحقیقات جنایی نیز خواسته شده است که او را زیر «استنطاق» قرار دهد. صالح تأکید کرده است، که نام این مقام وزارت صحت در جلسات بعدی همگانی خواهد شد.

او در عین حال نوشته است، که روی طرحی به‌خاطر حل بحران معتادان کار می‌شود و در فصل زمستان معتادان به جاهای بیرون از شهر منتقل می‌شوند. او افزوده است، که طرح حل بحران معتادان باید شامل تثبیت خانواده‌ها شود.

امرالله صالح به نقل از وزارت داخله نوشته است، که نزدیک به شش‌هزار معتاد در کابل وجود دارند که شب را در قبرستان‌ها و مکان‌های عامه سپری می‌کنند.

او همچنان نوشته است، که موتر سایکل های بی اسناد مستقیما مصادره میگردند. دلیلش واضح است. دشمن از موترسایکل بی پلیت در ترور های شهری و هدهمند کار میگیرد زیرا با این وسیله میشود از بندش های ترافیکی دور زد و با آن به پس کوچه های با بنبست داخل شد. به پولیس هدایت داده شده است که موتر سایکل بی پلیت را مستقیم و بدون هیچ نوع ملاحظه مصادره نمایند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.