Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 28539
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 14 نوامبر 2020 - 12:59 |

زنان هراتی در دیدار با عبدالله: برای دفاع از حقوق‌مان سلاح می‌گیریم

زنان هراتی در دیدار با عبدالله: برای دفاع از حقوق‌مان سلاح می‌گیریم

شماری از فعالان حقوق زنان هرات، در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، نگرانی‌شان را در پیوند به مذاکرات صلح و احتمال زیرپا شدن حقوق خود پس از توافق صلح، بیان کردند.

جهان‌تاب طاهری، عضو شورای ولایتی هرات، در این دیدار با بیان نگرانی زنان در مورد مذاکرات صلح قطر، تأکید کرد که زنان هراتی مانند زنان سراسر افغانستان نگران از دست رفتن دست‌آورهای دو دهه اخیر می‌باشند.

به گفته‌ی او، اگر وضعیت افغانستان به گونه‌ای شود که «دست‌آوردها و حقوق زنان» با خطر مواجه شود، آنان حاضر هستند برای دفاع از حقوق خود سلاح بردارند و از حقوق‌شان دفاع کنند.

سکینه حسینی، یکی دیگر از اعضای شورای ولایتی هرات و از قربانیان جنگ افغانستان، باور دارد که زنان نگرانی‌های مهم در پیوند به گفت‌وگوهای صلح دارند و باید به ملاحظات آنان در این روند توجه شود.

ثریا پاک‌زاد، از فعالان حقوق زن در هرات، پافشاری کرد که زنان در جریان ماه‌های اخیر برای بیان دیدگاه خود پیرامون مسأله صلح دادخواهی و صدای‌شان را به گوش مقام‌های حکومت رسانده‌اند و نباید «نقش زنان» در مسایل مهم کشور «سمبولیک» باشد.

خانم پاک‌زاد افزود، برخی مسایل از جمله «فساد گسترده و ناامنی» سبب دل‌سردی و دوری مردم از حکومت شده و برخی افراد برای حل مشکلات خود به جای حکومت به طالبان مراجعه می‌کنند. سمیه ولی‌زاده و عاطفه غفوری، به نماینده‌گی از زنان خبرنگار، افزایش تهدیدها بر فعالان رسانه‌ای را نگران‌کننده عنوان کردند.

از جانب دیگر، رییس شورای عالی مصالحه ملی، تأکید کرد که تاکنون در جریان مذاکرات صلح، حقوق مردم افغانستان پامال نشده، اما حکومت افغانستان نمی‌تواند به تنهایی جنگ را در افغانستان توقف دهد.

فعالان حقوق زنان در هرات، نگران بازگشت افغانستان به روزگار حاکمیت طالبان هستند و بیم آن را دارند که زنان به «قربان‌گاه» فرستاده شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.