Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 28393
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 نوامبر 2020 - 12:06 |

مجلس نمایندگان امریکا در اختیار اکثریت دموکرات‌ باقی ماند

مجلس نمایندگان امریکا در اختیار اکثریت دموکرات‌ باقی ماند

نمایندگان دموکرات در انتخابات امریکا اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را به دست آورده‌اند، اما جناح اکثریت احتمالا کوچک‌تر می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر نوشت در آخرین ساعات روز سه شنبه ۱۰ نوامبر (۲۰ عقرب) معلوم شد که نامزدهای دموکرات در انتخابات کنگره امریکا دست کم ۲۱۸ کرسی از مجموع ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان را برای دوره دو ساله جدید به دست آورده‌اند. این نتیجه قطعی نیست و دموکرات‌ها هنوز به کسب چند کرسی دیگر پس از پایان شمارش تمام آرا، امید دارند.

به نقل از یورو نیوز، این نتایج شامگاه سه شنبه با اعلام پیروزی سه نامزد دموکرات دیگر که هر سه در حال حاضر نماینده هستند، یعنی کیم شرایر، نماینده واشنگتن، تام اوهالران، نماینده آریزونا و جیم گومز، نماینده کالیفرنیا به دست آمد.

حزب دموکرات امریکا با همین نتیجه به برتری تعداد نمایندگان خود بر نمایندگان حزب رقیب، یعنی جمهوریخواهان اطمینان یافته، اما در عین حال کرسی‌های به دست آمده، با اکثریت کنونی فاصله دارد. دموکرات‌ها هم اکنون ۲۳۲ کرسی مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

به نوشته آسوشیتدپرس، احتمال دارد که پس از شمارش موج غیرمنتتظره‌ای از آرا، نمایندگان جمهوریخواه با کسب ۱۵ کرسی دیگر، نگذارند شادی دموکرات‌ها از همین حد بیشتر شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.