Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 28273
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 08 نوامبر 2020 - 17:45 |

ناتو: سطح بالای خشونت، روند صلح را با خطر مواجه کرده است

ناتو: سطح بالای خشونت، روند صلح را با خطر مواجه کرده است

سازمان پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو حملات زنجیره‌یی اخیر در کابل را محکوم کرده و آن را جنایت علیه غیرنظامیانی خوانده است که برای زنده‌گی بهتر و روشن‌تر تلاش می‌کنند.

استفانو پونتکوروو، نمایندۀ ارشد ملکی ناتو برای افغانستان در رشته توییت‌هایی گفته است که ناتو نه تنها این حملات را محکوم می‌کند، بلکه نیروهای امنیتی افغانستان را تمویل، تجهیز، مشوره و آموزش می‌دهد.

او نوشته است: «پس از حمله بر دانشگاه کابل، نیروهای ناتو برای تأمین امنیت محل رویداد، به نیروهای افغان حمایت‌های امنیتی ارایه کردند.»

او در پاسخ به پرسش سلام‌وطندار در مورد توقف روند صلح می‌گوید، طرف‌های گفت‌وگوکننده برای حل اختلاف‌ها و به پایان رساندن جنگ، صبر و شکیبایی پیشه کنند.

نمایندۀ ملکی ناتو نوشته است: «روند صلح افغانستان شکننده‌است، اما این بهترین شانس برای صلح است. من از تمام طرف‌ها مصرانه می‌خواهم تا از این فرصت تاریخی استفاده کرده و تمام تلاش‌شان را برای پیش‌برد گفت‌وگوها انجام دهند.»

او افزوده است که افراد زیادی در مورد بالارفتن سطح خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند. «من نگرانی‌تان را در میان می‌گذارم، بگذارید واضح سازم. خشونت‌ها غیرقابل پذیرش است و باید متوقف شود. روند صلح افغانستان بهترین شانس صلح را برای یک نسل فراهم کرده است.»

نمایندۀ ملکی ناتو نوشته است که سطح بالای خشونت در کشور، روند صلح را به خطر انداخته است. او گفته است که طالبان باید سطح خشونت‌های غیرقابل پذیرش را کاهش داده و راه را برای رسیدن به آتش‌بس هموار سازند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.