Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 28550
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 14 نوامبر 2020 - 16:40 |

وزارت دفاع: ۶۰ جنگ‌جوی طالبان در قندهار کشته شدند

وزارت دفاع: ۶۰ جنگ‌جوی طالبان در قندهار کشته شدند

وزارت دفاع ملی می‌گوید که بیش از ۶۰ جنگ‌جوی گروه طالبان در حمله‌های دفاعی ارتش در پنج ولسوالی ولایت قندهار کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری پامیر، این وزارت امروز (شنبه، ۲۴ عقرب) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته در جریان حمله‌های هوایی ارتش در ولسوالی‌های ژلی، پنجوایی، میوند، میانشین و شاولی‌کوت ولایت قندهار کشته شده‌اند. خبرنامه می‌افزاید که ۲۲ جنگ‌جوی دیگر این گروه در جریان درگیری‌های مسلحانه با نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند.

بر اساس معلومات وزارت دفاع ملی، درگیری‌ها میان نظامیان کشور و جنگ‌جویان گروه طالبان در این پنج ولسوالی قندهار همچنان ادامه دارد. اخیراً صدها جنگ‌جوی طالبان در این ولایت کشته و یا زخمی شده‌اند.

این در حالی است که طالبان از نزدیک به سه هفته به این‌سو حمله‌های خود را بر چندین ولسوالی ولایت قندهار شدت بخشیده‌اند. این حمله‌ها همزمان با ادامۀ رأی‌زنی‌ها میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر شدت گرفته است.

همزمان با افزایش این حمله‌ها، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی می‌گوید که طالبان با انتخاب جنگ برای پایان جنگ در کشور اشتباه تاریخی را مرتکب می‌شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.