Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 28443
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 12 نوامبر 2020 - 11:20 |

پاسخ سفارت پاکستان به درخواست صالح: مکلف به تغییر نحوه توزیع ویزا نیستیم

پاسخ سفارت پاکستان به درخواست صالح: مکلف به تغییر نحوه توزیع ویزا نیستیم

امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید، سفارت پاکستان پیشنهاد تغییر نحوه توزیع ویزا را نپذیرفته‌است. پس از جان‌باختن ۱۱ متقاضی ویزای پاکستان بر اثر ازدحام جمعیت در ننگرهار، امرالله صالح از سفارت پاکستان خواسته‌بود که برای کاهش ازدحام، نحوه توزیع ویزا را تغییر دهد.

صالح اما امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ عقرب) در یادداشتی در صفحه فیسبوک‌اش نوشته که سفارت پاکستان در کابل با ارسال یادداشتی به وزارت خارجه و نشر اعلامیه‌ای گفته‌است که مکلف نیست در نحوه توزیع ویزا تغییر بیاورد.

او از این اقدام سفارت پاکستان ابراز تاسف کرده و گفته‌است که «ما امیدواریم که وزارت امور خارجه با مذاکرات دوامدار بتواند بالاخره راه حلی را به این معضله پیدا کند».

معاون نخست ریاست جمهوری نوشته که «تحقیر و اهانت متقاضیان ویزه توسط حلقات جرمی و کمیشن‌کار قابل قبول نیست».

او افزوده که «حالا که سفارت حاضر به همکاری نیست ما تنها کاری که کرده می‌توانیم این است که وضعیت را به حد توان مدیریت نماییم و ساحه بیرون سفارت و موج مردم را تنظیم نماییم».

معاون نخست ریاست جمهوری در ادامه گفته‌است: «هدف این بود که هر ناحیه کابل یک روز و یک ساعت مشخص برای مراجعه داشته باشند، در عین حال که سفارت حق دارد صدها و یا هزاران ویزه را خارج از نوبت به سفارشات غیر نوبتی توزیع نماید. شاید اسم من باعث شد که طرح مدیریتی ما رد گردد.»

چندی پیش، در جریان توزیع ویزای پاکستان در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار دست‌کم ۱۱ متقاضی ویزا جان باختند و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند. قربانیان این حادثه بیش‌تر زنان بودند.

این رویداد واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت و مقام‌های حکومتی، وعده رسیدگی به این معضل را دادند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.