Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 28254
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 08 نوامبر 2020 - 12:45 |

کارزار برنامۀ تنظیم شهری در ولایت جوزجان آغاز شد

کارزار برنامۀ تنظیم شهری در ولایت جوزجان آغاز شد

مسوولان محلی در ولایت جوزجان می‌گویند که کارزار برنامۀ تنظیم شهری در شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان آغاز شده است.

به گزارش آژانس خبری پامیر، معروف آذر، سخنگوی والی جوزجان امروز (یک‌شنبه، هژدهم عقرب) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که هدف آنان از آغاز این برنامه، پاک‌کاری نقاط مزدحم شهر شبرغان از وجود دست‌فروشان است. آقای آذر می‌افزاید که دکان‌دارانی که برخلاف قانون و به گونۀ خودسر با نصب کتاره‌ها و یا زینه‌های فلزی پیاده‌روها را مسدود ساخته‌اند، با برخورد قانونی مواجه می‌شوند.

سخنگوی والی جوزجان علاوه می‌کند که کارزار برنامۀ تنظیم شهری در تشکیل یک کمیسیون آغاز شده و در رأس آن والی جوزجان قرار دارد. او تأکید می‌کند که در دو روز گذشته ۵۰ دکان بنابر تخلف از قانون شهري، از سوی این کمیسیون مهرولاک شده‌اند. معروف آذر خاطرنشان می‌سازد که بنابر کارشیوۀ این کمیسیون، این دکان‌ها برای مدتی مهرولاک خواهند ماند.

این در حالی است که چندی پیش شماری از فعالان اجتماعی نسبت به مسدود ساختن پیاده‌روها از سوی فلزکاران در شهر شبرغان، اعتراض کردند. آنان از حکومت محلی جوزجان خواستند که برای فلزکاران این شهر یک محل جداگانه و مناسبی را در نظر بگیرد تا از مسدود شدن پیاده‌روها و تخریب جادۀ قیرریزی شده در این شهر، جلوگیری شود.

جادۀ فلزکاران حدود یک سال پیش در قسمت جنوب شهر شبرغان با طول یک ‌کیلومتر و عرض ۲۳ متر به شکل دو طرفه قیر‌ریزی شد. در ده سال گذشته این نخستین جادۀ اسفالت‌ شده در شهر شبرغان به شمار می‌رود. اما پس از گذشت نزدیک به یک‌ سال کناره‌های این جاده به سبب بی‌توجهی فلزکاران در امر محافظت و نگه‌داری این جاده، در حال تخریب است.

با این حال، مسوولان ریاست فواید عامه و شهرداری شبرغان توضیح می‌دهند که به زودی در همکاری با یک‌دیگر جای مشخصی را برای فلزکاران و مستری‌های موتر، در نظر خواهند گرفت. آنان از مردم و دکان‌داران می‌خواهند که در قسمت رعایت فرهنگ شهرنشینی با ارگان‌های دولتی همکاری کنند.

شهر شبرغان در دو سال پسین به دلیل پناه آوردن خانواده‌های جنگ‌زده از ولایت‌های فاریاب، سرپل و ولسوالی‌های ناامن جوزجان به یکی از مزدحم‌ترین شهرهای شمال کشور تبدیل شده است. بر اساس گزارش حکومت محلی، در دو سال گذشته نزدیک به ۲۰ هزار خانواده از ساحات جنگ‌زده به شهر شبرغان آمده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.