Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 27966
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 01 نوامبر 2020 - 17:45 |

گاسمن: حفظ جان غیرنظامیان اولویت مذاکرات صلح افغانستان باشد

گاسمن: حفظ جان غیرنظامیان اولویت مذاکرات صلح افغانستان باشد

به گزارش خبرگزاری پامیر، «پاتریشیا گاسمن» معاون آسیایی دیدبان حقوق بشر اظهار داشت که ادامه خشونت‌ها به ویژه علیه غیرنظامیان در افغانستان نگران کننده است.

وی افزود: مردم افغانستان نگران عدم نتیجه روند صلح دولت و طالبان است و افزایش خشونت‌ها نیز به افزایش درد و رنج غیرنظامیان منجر شده است.

معاون آسیایی دیدبان حقوق بشر تاکید کرد که طرفهای درگیر در افغانستان باید در مذاکره تدابیر حفاظت از جان غیرنظامیان را جدی بگیرند.

گاسمن اظهارداشت که برای جلب اعتماد مردم به روند جاری صلح افغانستان به یک توافق سیاسی قابل اعتبار نیاز است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که حدود ۵۰ روز از حضور تیم‌های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان در قطر می‌گذرد اما تاکنون دستور کاری برای این مذاکرات تهیه نشده است.

گاسمن پیش از این درباره ناکامی دولت افغانستان گفته بود که دولت نمی‌خواهد مردمش را حفاظت کند و یا توانایی این کار را ندارد.

یوناما: مذاکرات صلح تاثیری در کاهش تلفات غیرنظامیان نداشته است

کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز چندی قبل با اشاره به کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی آمریکا در غرب این کشور تاکید کرد که این حملات مصداق جنایت جنگی است.

معاون آسیایی دیدبان حقوق بشر پیش از این نیز با اشاره به گفت‌وگوی خود با ساکنان مناطق مختلف افغانستان از جمله ولایت‌های «ننگرهار» و «هرات» درباره حملات هوایی آمریکا نوشت: ساکنان مناطق روستایی این ولایت‌ها از احتمال بمباران خانه‌های خود هراس دارند.

استراتژی ترامپ و افزایش بی‌سابقه حملات هوایی در افغانستان نه تنها روند جنگ را به نفع دولت افغانستان و نیروهای خارجی تغییر نداده است بلکه براساس گزارش مقامات آمریکایی مناطق تحت کنترل طالبان افزایش یافته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.