Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 28794
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 25 آوریل 2021 - 17:12 |

نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان با همتای افغان خود دیدار کرد

نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان با همتای افغان خود دیدار کرد

محمد صادق، نماینده ویژه عمران‌ خان، نخست‌وزیر پاکستان که در راس هیأتی به کابل آمده است، با محمدعمر داوودزی، نماینده ویژه رییس جمهور در امور پاکستان دیدار کرد.

این دیدار روز یک‌شنبه، پنجم ثور در ارگ ریاست جمهوری انجام شده است. داوودزی گفته است که دو طرف در مورد تجارت و ترانزیت، گفت‌وگوهای صلح در حال انجام و سایر موضوعات مرتبط بین هر دو کشور بحث کرده‌اند.

در همین حال، میرویس ناب، معین سیاسی و سرپرست وزارت امور خارجه نیز با محمد صادق در مورد تقویت همکاری‌های دوجانبه و روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرده است.

طبق اعلام وزارت خارجه، میرویس ناب در این دیدار در مورد تحولات اخیر روند صلح افغانستان و ضرورت گسترش همکاری‌های دوجانبه میان افغانستان و پاکستان در راستای استقرار صلح در افغانستان و گسترش همکاری‌های اقتصادی در منطقه صحبت کرده است.

در اعلامیه وزارت خارجه آمده است که نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان با تأکید بر نتایج نشست اخیر وزاری خارجه افغانستان، پاکستان و ترکیه، از حمایت کشورش در تامین صلح و ثبات در افغانستان به معین سیاسی اطمینان داده است.

دو طرف هم‌چنان درباره ادامه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی به خصوص چگونه‌گی بازنگری موافقت‌نامه ترانزیت و تجارت افغانستان و پاکستان (APTTA) و استفاده بهینه از ظرفیت و ساختارهای موجود در سند پلان عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبسته‌گی (APAPPS) و موثر سازی فرصت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و اقتصادی میان دو کشور بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.