Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 28863
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 27 آوریل 2021 - 16:13 |

وزارت صحت: خطر شیوع موج سوم ویروس کرونا افغانستان را تهدید می‌کند

وزارت صحت: خطر شیوع موج سوم ویروس کرونا افغانستان را تهدید می‌کند

سرپرست وزارت صحت عامه کشور از خطر موج سوم ویروس کرونا در افغانستان خبر داده و هشدار داد که موج سوم به مراتب خطرناک‌تر از امواج اول و دوم این ویروس خواهد بود.

وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه امروز سه‌شنبه (۷ ثور) که در مراسم تطبیق واکسین ویروس کرونا بالای علمای دینی در کابل صحبت می‌کرد گفت:”موج سوم ویروس کرونا افغانستان را تهدید می‌کند وطبیبان افغانستان با یک جنگ نا برابر دیگر مواجه است که در این مرحله طبیب وعالم دین افغانستان به تنهایی قادر به مبارزه با این ویروس نخواهد بود”.

وی خطاب به شهروندان کشور افزود، خطر موج سوم ویروس کرونا به مراتب خطرناک‌تر از امواج اول و دوم این ویروس می‌باشد اگر شک دارید به هندوستان، ایران و پاکستان نگاه کنید.

سرپرست وزارت صحت عامه گفت: اگر شهروندان کشور در برابر موج سوم بی پروایی کنند و تنها سکتور صحی را مسوول مبارزه با آن بدانند یک فکر معقول نیست.

او از تمام اقشار جامعه خواست که با رعایت توصیه‌های صحی شانه به شانه با سکتور صحی به مبارزه موج سوم ویروس کرونا برویم.

درهمین حال محمد قاسم حلیمی وزیر حج و اوقاف کشور نیز از علمای دین خواست که درنماز‌های تراویح فاصله‌های اجتماعی و توصیه‌های صحی را مراعات کنند.

آقای حلیمی گفت: “در بخش مبارزه با ویروس کرونا طبیب افغان مفتی است و هرچیز که طبیب می‌گوید باید به آن عمل شود”.

گفتنی است که از آغاز شیوع ویروس کرونا اکنون بیش از ۵۹ هزار تن درافغانستان به این بیماری مبتلا شده است که بیش از ۵۲ هزار آن بهبود یافته و بیش از ۲۵۰۰ تن دیگر وفات کرده است.

به اساس آمار دانشگاه جان هاپکنس تا کنون ۱۴۶ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۷۴۳ درجهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۳ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۱۳ تن جان باخته و ۸۴ میلیون ۶۲۹ هزار و ۷۴۳ تن دیگر بهبود یافته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.