Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 28937
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی, فرهنگی تاریخ انتشار : 29 آوریل 2021 - 20:24 |

فلسطین، داغ ننگی برجبین بشریت

فلسطین، داغ ننگی برجبین بشریت

روز جهانی قدس را می ‌بایست با توجه به اهمیت تاریخی بیت ‌المقدس ومظلومیت غم‌بار ملت در بند کشیدۀ فلسطین، برای مسلمانان مورد ارزیابی قرار داد. بیت المقدس از دید تاریخی برای مسلمانان دارای اهمیت حیاتی است؛ مسجدالاقصی، نخستین قبلۀ مسلمانان است و طی جنگ‌های صلیبی و سال‌های بعد از آن همواره مورد توجه جدی مسلمانان قرار داشته است.
از آن هنگام که نطفۀ صهیونیسم در فلسطین توسط استعمار انگلیس منعقد شد، قوانین و ارزش‌های انسانی درشرایطی که حقوق بشر به ارزش مسلط درجهان بدل شده، توسط این جنایتکار قرن زیر پا نهاده شد و جنایات هولناکی به وقوع پیوست، برای اقتدار خود بی‌شرمانه رودرروی حقوق انسانی مذهبی،اجتماعی و بین المللی ایستاده و با سرمستی، مرتکب هولناکترین اعمال ضد بشری گردید. تجاوزگری، غارت، آدم‌کشی، جنایت و آواره ساختن هزاران مرد، زن و کودک را جزء حیات ننگین خود می‌دانست.
در عین حال توده‌های مسلمان فلسطین بدون تکیه‌گاه و حمایت از سوی سایر رژیم‌های عربی، با وجود ادعاها مبنی بر دفاع از حقوق بشر، آزادی بیان، دموکراسی، حقوق اقلیت‌ها وآزادی، ناجوانمردانه کشته می‌شدند وهیچ کسی صدای مظلومیت شان را نمی‌شنید. بدین لحاظ بود که خمینی کبیر (رح) یا منادی وحدت اسلامی فریاد زد که قدس، پارۀ تن اسلام است وهر مسلمان آزاده وآزاداندیش، مسوولیت دارد که در دفاع از مردم فلسطین صدا بلند کرده ومظلومیت این مردم را به گوش جهانیان برساند. لذاست که هفتۀ آخر ماه مبارک رمضان را به هدف دفاع از مردم مظلوم فلسطین بنام روز جهانی قدس نام‌گذاری کرد.
روز قدس روز پیوند مستضعفین و مسلمانان جهان است، روزیکه فریادها، شعارها و پرچم‌ها یکی می‌شود و مسلمانان همچون یک سد فولادین در مقابل طوفان‌های استبداد واستکبار، ندای آزادی قدس را سر می‌دهند، چراکه قدس، تبلور مقابلۀ مستضعفین با مستکبرین است.
روز قدس روز تعیین استراتژی و خط مبارزه علیه مستکبرین وستم پیشه‌گان است. روز وحدت مسلمانان زیر پرچم مقدس «لا اله الا الله و محمد رسول الله» است.این روز، روز تقویت پیمان و پیوند آهنین تمامی عاشقان قدس برای رهایی آن می باشد.
تاریخ معاصر فلسطین و سرنوشت مردم مسلمان آن یکی از سوزناک‌ترین و دردآورترین دوره‌های تاریخی در عصر حقوق بشر وآزادی بیان به حساب می‌آید. دورانی که منطق «زور» بر حقانیت مردم مستضعف برتری یافته است. لذاست که میگوییم فلسطین داغ ننگ بر جبین بشریت است.
روز جهانی قدس به همۀ مسلمانان در سراسر جهان هشدار می‌دهد که سرنوشت فلسطین از سرنوشت آنان جدا نیست و پیروان اسلام باید خود را به مصیبت مردم فلسطین سهیم بدانند و در راه رهایی این سرزمین از چنگال صهیونیست‌ها، همۀ نیرو و امکانات خود را به کار گیرند.
مقابله با زورمندان ستمگر جهان، فقط با به کارگیری و بسیج همۀ جانبه امکانات کشورهای اسلامی تحقق پذیرمی‌باشد و به این وسیله است که می توان پرچم حاکمیت مستکبران جهان‌خوار را در این منطقه و سپس در جهان به زیر کشید و حق تاریخی فلسطینیان را از جنایتکاران غارتگر بازپس گرفت.
روز قدس، روزی است برای نشان دادن عزم راسخ مسلمانان برای ایجاد حکومت‌‌های اسلامی جدید در منطقه، روزی است برای نشان دادن وحدت تمامی مسلمانان در برابر قدرت‌های جهانی که مخالف اسلام و ارزش ‌های دینی هستند. ازاینرو، می ‌توان گفت، روز قدس می‌‌تواند آغاز برای ترقی حکومت‌های اسلامی وریشه‌کن‌شدن تفرقه میان مسلمانان باشد.
سید امین “همت”

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.