Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 28831
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 26 آوریل 2021 - 15:35 |

وزارت صحت عامه طرح قیود شب‌گردی و جلوگیری از تجمعات را بررسی می‌کند

وزارت صحت عامه طرح قیود شب‌گردی و جلوگیری از تجمعات را بررسی می‌کند

سرپرست وزارت صحت عامه گفته است که برای مقابله و پیش‌گیری از شیوع موج سوم ویروس کرونا در کشور، موضوع قطع پروازهای هند به افغانستان، وضع محدودیت رفت‌وآمد در مرزهای پاکستان و ایران، طرح قیود شب‌گردی، جلوگیری از تجمعات و فعال‌سازی کمیته‌های اضطرار را به رهبری دولت پیش‌کش می‌کند.

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه روز دوشنبه، ششم ثور در نشستی با رییس صحت عامه ولایت‌ها، نماینده‌گان بخش خصوصی و موسسه‌های تطبیق‌کننده عرضه خدمات صحی بر تدابیر جدی وزارت صحت عامه در راستای پیش‌گیری از موج سوم کرونا تأکید کرده است.

سرپرست وزارت صحت عامه گفته است که در حال حاضر هماهنگی خوب میان وزارت صحت عامه و دیگر نهادها وجود دارد و این کار می‌تواند در امر پیش‌گیر از موج سوم ویروس کرونا موثر باشد.

مجروح به رییسان صحت عامه ولایت‌ها دستور داده است تا ظرفیت تولید شرکت‌های آکسیجن را در مرکز و ولایات را بررسی کند تا بر اساس آن تدابیر گرفته شود.

وحید مجروح هم‌چنان از مسوولان ادارات مربوط خواسته است که برای فراهم‌سازی کیت‌های تشخیص ویروس کرونا در شفاخانه‌های خصوصی، پرداخت معاش کارمندان صحی، استفاده از تیم‌های آرآر‌تی به عنوان تیم‌های کلینیکی و استخدام کارمندان جدید در لابراتوارها به صورت جدی اقدام کند.

نگرانی از شیوع کرونا در کشور با توجه به افزایش ابتلا به ویروس کرونا، بیش‌تر شده است. این در حالی است که هند به شدت درگیر موج دوم ویروس کرونا است. میزان ابتلا و مرگ‌ومیر به ویروس کرونا در ایران نیز بلند است.

وزارت صحت عامه به صورت رسمی شیوع موج سوم ویروس کرونا را تأیید نکرده است. اما شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا را تأیید کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.