Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 28854
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جهان تاریخ انتشار : 27 آوریل 2021 - 13:57 |

گسترش سرسام‌آور ویروس کرونا در هند

گسترش سرسام‌آور ویروس کرونا در هند

در حالی که هند برای چهارمین روز پی در پی بیشترین موارد روزانهٔ ابتلا به ویروس را در جهان به ثبت رسانده، نرندرا مودی، صدراعظم این کشور از تمام شهروندان کشورش مصرانه تقاضا کرده که خود را در برابر این ویروس واکسین کنند.

هند روز گذشته ۳۴۹۶۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رساند و همزمان اعلام کرد که ۲۷۶۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اثر ابتلا به این ویروس جان داده اند.

آمار مجموعی ابتلا به ویروس کرونا در هند به نزدیک ۱۶.۹ میلیون نفر رسیده و این ویروس تا حالا جان ۱۹۲۳۱۱ نفر را در این کشور گرفته است.

گسترش ویروس کرونا در هند بیمارستان‌های این کشور را با کمبود جدی امکانات و تجهیزات صحی روبرو کرده و مقامات گفته اند که بستر کافی برای بیماران ندارند.

فقط شش هفته پیش، وزارت صحت هند اعلام کرده بود که هند بر کروناویروس فایق آمده است، اما آمار جدید ابتلا و مرگ ناشی از این ویروس، کاملا عکس این مسله را نشان می‌دهد.

نرندرا مودی، صدراعظم هند گفته است که موج جدید ویروس کرونا کشورش را به لرزه درآورده است.

آقای مودی در یک سخنرانی رادیویی گفت: “بعد از رویارویی موفقانه با موج اول ویروس کرونا، روحیه و اعتماد به نفس ما بسیار بلند بود، اما این طوفان تمام ملت را به لرزه درآورده است.”

دولت آقای مودی با انتقادهای شدیدی روبرو بوده که تدابیر پیشگیرانه را بسیار قبل از وقت لغو کرد و به مردم اجازه داد در مراسم بزرگ سیاسی و مذهبی شرکت کنند.

ایالات متحده امریکا نسبت به گسترش چشم‌‌گیر ویروس کرونا در هند ابراز نگرانی عمیق کرده و گفته که آماده است در زمینهٔ مهار این ویروس با هند همکاری کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.