Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29674
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 31 می 2021 - 8:17 |

بریتانیا اعطای اقامت به کارمندان افغان در ارتش این کشور را تسریع می‌بخشد

بریتانیا اعطای اقامت به کارمندان افغان در ارتش این کشور را تسریع می‌بخشد

دولت بریتانیا از اجرای طرحی برای تسریع صدور مجوز اقامت و انتقال صدها کارمند افغان نیروهای مسلح خود را به این کشور خبر داده است.

به گزارش آژانس پامیر، رسانه‌های بین‌المللی صبح امروز دوشنبه(۱۰ جوزا) در گزارشی گفته‌اند که بر اساس طرح تسریع در اعطای اقامت و کمک به شهروندان افغان که از اول آپریل به اجرا گذاشته شده، نخست‌وزیر بریتانیا به وزارت خانه‌های دفاع و مسکن دستور داده تا برای تسریع در انتقال و اقامت کارمندان محلی افغان و خانواده‌های‌شان اقدام کنند.

این طرح با آغاز خروج نظامیان غربی از افغانستان هم‌زمان شده و دولت لندن علت اجرای طرح تازه‌ی خود را تغییر در وضعیت امنیتی افغانستان عنوان کرده است.

با این حال، نگرانی‌ها از امنیت جانی کارمندان محلی ارتش‌های خارجی مستقر در افغانستان پس از خروج آن‌ها از این کشور افزایش یافته است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، این طرح حدود سه هزار نفر از جمله کارمندان محلی ارتش بریتانیا در افغانستان و خانواده‌های‌شان شامل می‌شود.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا با استقبال از طرح تسریع اعطای اقامت به شهروندان افغان گفته که در صورت عدم انتقال این افراد ممکن است که آن‌ها در معرض حملات انتقام‌جویانه طالبان قرار بگیرند.

به گفتۀ وزیر دفاع بریتانیا، افغان‌هایی‌که برای بریتانیا کار کرده‌اند، از خودگذشتی بزرگی کرده و حالا نوبت لندن است که متقابلا عمل کند.

پیش از این حدود ۱۳۰۰ کارمند افغان ارتش بریتانیا و اعضای خانواده‌های‌شان به این کشور منتقل شده‌اند.

آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.