Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 29401
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 می 2021 - 16:22 |

تأثیر ایالات متحده امریکا بر بحران در اوکرائین

تأثیر ایالات متحده امریکا بر بحران در اوکرائین

“موضوع اوکرائین” امروز در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین ابزار ها برای ایالات متحدۀ امریکا، غرض وارد نمودن فشار بر روسیه می‌باشد که در واشنگتن، روسیه را به عنوان تهدید در برابر هژمونی امریکا در جهان می‌پندارند. کدام نقش را ایالات متحدۀ امریکا در ایجاد بحران در اوکرائین بازی نموده و این نقش کدام چه پیامدهای را بدنبال داشته است؟
ایالات متحدۀ امریکا از همان آغاز بحران در اوکرائین، نقش کلیدی را در پیشبرد یک سناریو، غرض برکناری غیرمشروع حکومت رسمی، کیف بازی نموده است که این امر به نوبۀ خود باعث بروز اختلافات و مناقشات داخلی در کشور شده است. واشنگتن با حکم کردن بالای مقامات یک کشور دارای حاکمیت که چگونه و کدام کار را باید آنها انجام بدهند، “سمت گیری غربی” برای توسعۀ اوکرائین را بعنوان “یگانه راه درست” تحمیل کرده است. امریکا ضمن مردود شمردن اقدامات مشروع حکومت قانونی اوکرائین، خط‌مشی حمایت از جریان‌های ضد حکومتی را اتخاذ کرده و به تشویق اعضای آنها پرداختند که با استفاده از زور، دست به اقدامات خصمانه می‌زدند.
در مرحلۀ فعلی بحران، ایالات متحدۀ امریکا امید خود را به یک سناریوی مطلقاً نظامی بسته است و کیف را برای پذیرفتن این سناریو وادار می‌کند. تمام کمک‌های مشخص که از ایالات متحدۀ امریکا به اوکرائین سرازیر می‌شوند، همه به هدف نگهداری از ماشین جنگی اوکرائین بکار برده میشوند. این مطلب انسان را باین فکر می‌اندازد که ایالات متحدۀ امریکا می‌خواهد تا اوکرائین به اقدامات نظامی ادامه دهد. افزایش فعالیت‌های نیرو های مسلح کشورهای عضو ناتو، مقدم بر همه ایالات متحدهامریکا در این اواخر در قلمرو اوکرائین و بحیرۀ سیاه در نزدیکی مستقیم با سرحدات روسیه جریان دارد. اجرای ۷ مانور نظامی مشترک در قلمرو اوکرائین با شرکت کشور های مختلف عضو این ائتلاف برای سال ۲۰۲۱ میلادی برنامه ریزی گردیده است. فعالیت های استخبارتی دولت های خارجی در اوکرائین با استفاده از پهپاد ها و وسایل الکترونیکی مخابره در امتداد سرحدات با روسیه و خط تماس در دونباس اساساً تشدید شده اند. حمایت مالی و مادی – لوژیستیکی از قوت های مسلح اوکرائین از طرف کشور های عضو ناتو، تحویلدهی تسلیحات پروازی و آموزش سربازان اوکرائینی توسط مربیان غربی ادامه دارد.
واضح است که ایالات متحده ای امریکا با مطرح کردن سناریوی زور گویی در اختلافات در اوکرائین، در صدد ضرر رساندن به روسیه میباشد. موضوع حل اختلافات موجود در اوکرائین از راه های مسالمت آمیز اصلاً در واشنگتن به بررسی گرفته نمیشود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.