Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29554
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 27 می 2021 - 9:23 |

تعهد مجدد ناتو به حمایت از نیروهای امنیتی افغان

تعهد مجدد ناتو به حمایت از نیروهای امنیتی افغان

هم‌زمان با تشدید خشونت‌ها در افغانستان، ینس ستولتنبرگ سرمنشی ناتو اعلام کرده که این سازمان به کمک‌ دوام‌دار از نیروهای امنیتی افغان متعهد است.

به گزارش آژانس خبری پامیر، سرمنشی ناتو طی یک هفته‌ی اخیر دومین‌بار است که در مورد نیروهای امنیتی افغان ابراز نظر می‌کند و او روز چهارشنبه(۵ جوزا) در دیدار با صدر اعظم پرتگال، مجددا اعلام کرد که ناتو به مشارکت پایدار در افغانستان متعهد باقی می‌ماند.

ینس استولتنبرگ افزود:«ما درباره‌ی افغانستان بحث و گفت‌وگو کردیم. درباره‌ی کشوری‌که نیروهای ما با هماهنگی از آن‌جا خارج می‌شوند. ناتو به مشارکت پایدار با افغانستان متعهد است. این مشارکت شامل آموزش و تمویل دوام‌دار نیروهای افغان و حمایت از همه‌ی تلاش‌ها برای دست‌یابی به صلح پایدار است.»

با این همه، سران ناتو سه سال پیش در نشست بروکسیل متعهد شد که سالانه ۵ میلیارد دالر را به حمایت از نیروهای امنیتی افغان کمک می‌کند و این کمک تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی ادامه خواهد یافت.

مقام‌های ناتو همچنان اعلام کردند که کمک‌های مالی این سازمان بخش‌های مشوره‌دهی، آموزش و ارایه خدمات به‌شمول میدان هوایی کابل را پوشش می‌دهد.

هم‌زمان با این تعهدات، حکومت افغانستان نیز اعلام کرده که یک بخشی از کمک‌های ناتو را دریافت کرده که معاشات نظامیان افغان از این کمک‌ها پرداخت شده است و یک بخش دیگری کمک‌های ناتو در زمینه‌های تهیه اسلحه و تجهیزات مصرف خواهد شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.