Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 29696
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 31 می 2021 - 14:28 |

تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات صلح؛ هیات مذاکره‌کننده‌ی دولت فردا به دوحه می‌روند

تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات صلح؛ هیات مذاکره‌کننده‌ی دولت فردا به دوحه می‌روند

هم‌زمان با توقف مذاکرات دوحه، قرار است که هیات مذاکره‌کننده دولت افغانستان فردا سه‌شنبه(۱۱ جوزا) به‌منظور از سرگیری مذاکرات بین‌الافغانی، رهسپار قطر پایتخت دوحه شوند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح به رسانه‌ها گفته که با برگشت اعضای هیات مذاکره‌کننده به دوحه، مذاکرات بین‌الافغانی دوباره آغاز خواهد شد.

ناجیه انوری به صراحت بیان کرد:«چنان‌چه در جریان هستید که در روزهای عید، جلسه‌ی بین یک تعداد اعضای هیات مذاکره‌کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان و جانب مقابل در دوحه تدویر یافت و در آن جلسه علاوه بر مسایل دیگر، روی سرعت مذاکرات و نیز تاکید روی شروع مذاکرات بعد از عید سعید فطر صورت گرفت.»

به گفته‌ی سخنگوی وزارت دولت در امور صلح، هیات مذاکره‌کننده‌ی دولت آمادگی کامل را برای پیش‌برد مذاکرات روی دست گرفته‌اند و با اراده‌ی قوی در این مذاکرات حضور خواهند یافت.

او تاکید کرد که تلاش‌های جمعی حکومت افغانستان براین امر استوار است تا این دور مذاکرات موفقانه به پایان برسد و برایند آن برای مردم افغانستان مطلوب باشد.

پیش از این، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در دیدار با هیات مذاکره‌کننده گفته بود که با توجه به وضعیت جدید، تحولات داخلی و منطقه‌ی اتحاد، همبستگی سیاسی رهبران و جریان‌های سیاسی در کشور در جهت موفقیت پروسه‌ی صلح ضروری پنداشته می‌شود.

هم‌زمان با این، به تازگی حامدکرزی رییس‌جمهور پیشین کشور خواستار برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی در داخل کشور شد. آقای کرزی به‌طور مشخص از ولایت بامیان نام برد و به جانب دولت افغانستان و طالبان پیشنهاد کرد که این مذاکرات در بامیان برگزار شود.

آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.