Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 29390
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 18 می 2021 - 11:47 |

حملات طالبان بر بغلان مرکزی و ولسوالی تشکان بدخشان عقب زده شد

حملات طالبان بر بغلان مرکزی و ولسوالی تشکان بدخشان عقب زده شد

وزارت دفاع کشور از دفع حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان خبر داده است. همزمان با این، مقام‌های محلی در ولایت بدخشان نیز می‌گویند که حمله‌ی طالبان بر ولسوالی تشکان این ولسوالی با شکست مواجه شده است.

در خبرنامه‌ی وزارت دفاع ملی آمده است که جنگ‌جویان گروه طالبان بامداد امروز (سه‌شنبه، ۲۸ ثور) از چهار استقامت بر ولسوالی بغلان مرکزی حمله کرده بودند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی و دفاعی مواجه شده و عقب زده شده است.

وزارت دفاع افزوده است که در نتیجه‌ی حملات متقابل نیروهای امنیتی و دفاعی و حمایت نیروهای هوایی، ۲۵ جنگ‌جوی گروه طالبان به‌شمول یک فرمانده این گروه به نام «زرقاوی» کشته و ده جنگ‌جوی دیگر زخمی شده‌اند.

طبق معلومات وزارت دفاع، در نتیجه‌ی حملات هوایی در بغلان مرکزی، مقدار زیادی سلاح و مهمات و وسایط نقلیه‌ی طالبان از بین برده شده است. این وزارت تأکید کرده است که عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی بغلان مرکزی ادامه دارد.

این درحالی است که چندی قبل ولسوالی بُرکه‌ی بغلان و شهر کهنه‌ی ولسوالی بغلان مرکزی بدون هیچ درگیری‌ای، به دست طالبان افتاده بود. پس از آن، عملیات نیروهای دولتی برای بازپس‌گیری این ساحات آغاز شده و با وقفه‌ی سه روزه‌ی آتش‌بس، این عملیات از سر گرفته شده است.

از سوی هم، نیک‌محمد نظری، سخن‌گوی والی بدخشان می‌گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته از چندین استقامت بر ولسوالی تشکان این ولایت حمله کردند که در نتیجه‌ی مقاومت نیروهای امنیتی و دفاعی، با شکست مواجه شده است.

آقای نظری ادعا کرده است که در جریان درگیری‌ها، به جنگ‌جویان گروه طالبان تلفات وارد شده است. به‌گفته‌ی او، به نیروهای امنیتی و دفاعی در این درگیری هیچ آسیبی نرسیده است.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.