Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 29111
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 05 می 2021 - 14:19 |

حمله داعش بر ۲ چاه نفتی در کرکوک عراق.

حمله داعش بر ۲ چاه نفتی در کرکوک عراق.

شبکه المعلومه، به نقل از یک منبع امنیتی عراقی از حمله داعش به میدان نفتی در کرکوک خبر داده.

این منبع امنیتی عراقی بیان کرد: تروریست‌های جنایتکار داعشی با موتور سیکلت به میدان نفتی «بای حسن» در کرکوک با هدف منفجر کردن چاه‌های نفتی آن حمله کردند.

منبع عراقی گفت: محافظان چاه‌های نفتی حمله تروریست‌ها را دفع کردند که شماری از این نیروهای امنیتی و محافظان جان باختند و برخی دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر وزارت نفت عراق هم با صدور یک بیانیه ضمن تایید حمله به میدان نفتی «بای حسن» در استان کرکوک، اعلام کرد: میدان نفتی» بای حسن» در استان کرکوک از سوی تروریست‌ها صبح امروز منفجر شده است.

در این بیانیه آمده است: انفجار در دو چاه نفتی شماره ۱۸۳ و ۱۷۷ بر اثر این حمله رخ داده است و شماری از نیروهای امنیتی و پلیس کشته و زخمی شده‌اند.

وزارت نفت عراق اعلام کرد: تیم حفاظت و اطفاء شرکت نفت شمال عراق به کمک نهادهای دیگر موفق به اطفای حریق چاه شماره ۱۷۷ شده‌اند و عملیات اطفای حریق چاه شماره ۱۸۳ هم ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: در عین حال که وزارت نفت همه اقدامات خرابکارانه و تروریستی به سرمایه‌های ملی را محکوم می‌کند، تاکید می‌کنیم که این اقدامات و تلاش‌های مذبوحانه هرگز خللی در عزم کارکنان بخش نفتی عراق برای به کار بستن همه توان خود برای حمایت از ثروت نفت نخواهد کاست و آنها با تمام توان در راستای افزایش تولید به نفع منافع عمومی حرکت خواهند کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.