Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 29592
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 29 می 2021 - 15:30 |

دیوان کیفری بین‌المللی، حمله بر مکتب سیدالشهدا را به گونه‌ی جدی بررسی کند

دیوان کیفری بین‌المللی، حمله بر مکتب سیدالشهدا را به گونه‌ی جدی بررسی کند

شبکه جامعه مدنی و حقوق بشر افغانستان و شماری از فعالان افغان در آلمان و هلند، مقابل دیوان کیفری بین‌المللی در شهر لاهه تجمع و برای قربانیان حمله بر مکتب سیدالشهدا در غرب کابل دادخواهی کردند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، این دادخواهی که روز جمعه(۷ جوزا) صورت گرفت، آن‌ها از دیوان کیفری بین‌المللی خواستند تا هرچه زودتر حمله برمکتب سیدالشهدا را مورد بررسی همه‌جانبه قرار دهد.

در قطع‌نامه شبکه جامعه مدنی و حقوق بشر افغانستان پیشنهاد شده که این دیوان برای بررسی و تحقیق حملات بر اقلیت‌های قومی و مذهبی به ویژه حمله بر مکتب سیدالشهدا را در اولویت کاری خود قرار دهد.

بربنیاد این قطع‌نامه، حملات هدف‌مند علیه فعالان جامعه مدنی و حقوق بشر که در تقویت و دفاع از ارزش‌های حقوق بشری نقش اساسی دارند، از سوی این دیوان جدی گرفته شود.

در قطع‌نامه شبکه جامعه مدنی و حقوق بشر افغانستان آمده است: جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت به تکرار علیه شهروندان افغان از اقوام مختلف به ویژه هندوها و هزاره‌ها انجام شده که این حملات سیستماتیکی بوده و مصداق نسل کشی شمرده می‌شود.

این شبکه همچنان در قطع‌نامه خود تصریح کرده که خشونت‌های جاری در کشور باعث آشفتگی و آسیب‌های زیادی در سطوح مختلف جامعه شده و وضعیت کنونی را به شدت پیچیده کرده است.

شبکه جامعه مدنی و حقوق بشر افغانستان با بیان این‌که معضل موجود این کشور چند بعدی است، تاکید ورزیده که رویکرد دیوان کیفری بین‌المللی به‌شمول بررسی وضعیت کشور باید جدی و عمیق بررسی گردد و نباید از آن به سادگی عبور کند.

در آخرین مورد، حملات تروریستی و هدف‌مندان در غرب کابل، بر مکتب سیدالشهدا صورت گرفت و در این رویداد حدود ۹۰ نفر جان باخت و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شد و تمامی قربانیان این حادثه غیرنظامیان هستند.
آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.