Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 29618
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 30 می 2021 - 8:28 |

رییس‌جمهور: خدمات اداره انکشافی امریکا در افغانستان باید نتیجه‌محور باشد

رییس‌جمهور: خدمات اداره انکشافی امریکا در افغانستان باید نتیجه‌محور باشد

رییس‌جمهور غنی در دیدار با مسوولین اداره انکشافی ایالات متحده امریکا در کابل، گفته است که خدمات این اداره در افغانستان باید نتیجه‌محور باشد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، محمداشرف غنی رییس‌جمهوری کشور، شام روز شنبه(۸ جوزا) در نشستی با مسوولین اداره انکشافی ایالات متحده امریکا، پیرامون تطبیق پروژه‌ها و خدمات این اداره گفت‌وگو کرد.

در این نشست که سرپرست سفارت امریکا در کابل نیز حضور داشت، در خصوص پروژه‌های آینده در زمینه‌های دموکراسی، حکومت‌داری به‌شمول مبارزه با فساد، تقویت سکتورهای صحت و معارف به ویژه حمایت بیشترا ز زنان و دختران معلومات داد.

سرپرست سفارت امریکا در کابل، خاطرنشان کرد که استراتژی واشنگتن به حمایت از روند صلح با درنظرداشت وضعیت جاری خواهد بود تا مردم افغانستان در امر دست‌یابی به صلح پایدار، عادلانه و این‌که مردم مالک پروسه صلح باشند، کمک می‌کند.

به گفتۀ سرپرست سفارت امریکا در کابل، واشنگتن در زمینه عرضه خدمات اساسی و کمک‌های بشردوستانه از مردم و دولت افغانستان حمایت بیشتری خواهد کرد.

در همین حال، محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان گفته که اولویت حکومت افغانستان، مدیریت آب و توسعه زراعت است و براین اساس، تمرکز بیشتر روی پروسس و صادرات خواهد بود.

رییس‌جمهور با بیان این‌که میثاق شهروندی هدف حکومت است، تاکید ورزید که حکومت بالای تولیدات افغانی تمرکز بیشتری خواهد کرد و در براین اساس در خصوص، ارایه خدمات اساسی کمک‌های اداره انکشافی امریکا باید نتیجه‌محور باشد.

آقای غنی با اشاره به اولویت‌بندی عرضه خدمات، گفت:«عرضه خدمات باید اولویت‌بندی شود و در آن بالای سه قشر جامعه که شامل زنان، جوانان و فقرا است، تمرکز بیشتر می‌کنیم.»

او در پایان سخنانش به چگونگی گفت‌وگوهای صلح پرداخت و معلومات داد که یک اجماع لازم پیرامون صلح افغانستان به وجود آمده و سلسله مشورت‌های حکومت در این راستا با اقشار مختلف مردم ادامه خواهد داشت.
آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.