Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 29271
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 11 می 2021 - 8:52 |

رییس جمهور غنی با رییسان ستاد ارتش بریتانیا و پاکستان دیدار کرد

رییس جمهور غنی با رییسان ستاد ارتش بریتانیا و پاکستان دیدار کرد

رییسان ستاد مشترک ارتش پاکستان و بریتانیا طی یک سفر اعلام ناشده و به صورت هم‌زمان به کابل آمده‌اند. این دو مقام ارشد نظامی پاکستان و بریتانیا پیش از چاشت روز دوشنبه، بیستم ثور، با محمداشرف غنی، رییس جمهور در ارگ ریاست جمهوری دیدار کردند.

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که محمداشرف غنی با قمر جاوید باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان و سرنیک کارتر، ستاد ارتش بریتانیا درباره روند صلح، روابط افغانستان و پاکستان، نقش پاکستان در پروسه صلح و ختم خشونت‌ها در افغانستان، گفت‌وگو کرده است.

رییس جمهور غنی گفته است که نقش کشورهای منطقه به ویژه پاکستان در برقراری صلح و تاثیر‌گذاری این کشور بر طالبان بسیار مهم است و دو کشور همسایه راهی به جز احترام متقابل، حسن هم‌جواری و همکاری اقتصادی ندارند.

غنی افزوده است: «جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد و تاکید طالبان بر راه حل نظامی برای مردم افغانستان غیرقابل پذیرش است و مردم افغانستان خواستار صلح عادلانه و پایدار از طریق بحث و گفت‌وگو هستند».

غنی در دیدار با مقام‌های ارشد امنیتی بریتانیا و پاکستان، ثبات افغانستان و پاکستان را با هم‌دیگر مرتبط خوانده و خواستار نقش موثر و صادقانه پاکستان در زمینه تامین صلح عادلانه و پایدار در افغانستان شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.