Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29323
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 12 می 2021 - 15:37 |

صالح: در پنج ماه گذشته از ۸۰۰ انفجار در کابل جلوگیری شده است

صالح: در پنج ماه گذشته از ۸۰۰ انفجار در کابل جلوگیری شده است

شریک سازید

چاپ

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان می‌پذیرد که گاهی ناکامی استخاباراتی باعث حملات مرگبار در این کشور می‌شود، اما تاکید کرد که در ماه‌های اخیر از وقوع صد‌ها انفجار در کابل جلوگیری شده است.

آقای صالح که در برنامۀ زیر نام “هفتۀ مسجد” در ارگ سخنرانی می‌کرد با اشاره به حملۀ اخیر در غرب کابل گفت که بررسی‌های آنان نشان می‌دهد که این کار سوی طالبان انجام شده است.

آقای صالح افزود: “در این که ناکامی‌های گاه‌ و ناگاه اطلاعاتی باعث می‌شود که این‌گونه فجایح رخ دهد، اما به یاد داشته باشید که تنها در پنج ماه گذشته در کابل، ۸۰۰ پلان بم‌گذاری خنثا شده است.”

او افزود که انفجار در نزدیکی مکتب سیدالهشدا تصادفی نه، بلکه برنامه‌ریزی شده بود. آقای صالح اضافه کرد که در نزدیکی این مکتب یک موتر بم‌گذاری شده و دو ماین بشکه‌ای جاسازی شده بود، که در هنگام رخصتی دانش‌آموزان دختر انفجار داده شدند.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اطمینان داد که عاملان و سازمان‌دهندگان حملات اخیر در کابل، لوگر و زابل به زودی بازداشت و به پنجه قانون سپرده خواهند شد.

آقای صالح همچنین با انتقاد از پاکستان گفت که حتا رهبر مسحیان کاتولیک‌ جهان حملۀ کابل را نکوهش کرد، اما هیچ صدای از ملا و منبر مسجد برای محکومیت این حملۀ مرگبار در آن کشور بلند نشد.

در این مراسم محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان گفت که طالبان با طرح حملات اخیر در کابل، لوگر و زابل و افزایش خشونت‌ها در این کشور، نمی‌توانند ارادۀ خود را بر افغان‌ها تحمیل کنند.

آقای غنی نیز تاکید کرد که در ماه‌های اخیر صد‌ها “تروریست” در این کشور بازداشت شده و بر مجازات آن تاکید کرد.

این در حالی است که یک مقام‌ ارشد حکومت افغانستان روز گذشته به صدای امریکا گفت که شمار تلفات حادثۀ پنج روز پیش در غرب کابل، به ۸۵ کشته و بیش از ۱۵۰ زخمی افزایش یافته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.