Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 29237
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 10 می 2021 - 9:14 |

طالبان برای سه روز درجریان عید فطر آتش‌بس اعلام کرد

طالبان برای سه روز درجریان عید فطر آتش‌بس اعلام کرد

گروه طالبان اعلام کرده است که برای سه روز درجریان عید فطراین گروه آتش‌بس اعلام کرده و حمله‌های تهاجمی خود را متوقف خواهد کرد.

محمد سخنگوی دفتر سیاسی طالبان درقطر بامداد امروز(دوشنبه، بیستم ثور) با نشر اعلامیه‌یی به نقل از رهبر طالبان، از برقراری آتش‌بس سه روزه خبر می‌دهد.

آقای نعیم می‌نویسد که براساس هدایت رهبر طالبان، اعضای این گروه در تمام ساحاتی که حضور دارند باید حمله‌های تهاجمی خود را متوقف کنند.

بنا براعلامیۀ این گروه، اگر نیروهای طالبان از سوی نیروهای ارتش ملی افغانستان درجریان سه روز عید فطر هدف حمله قرار گرفتند، از خود دفاع خواهند کرد.

در این اعلامیه آمده است که بنا بر دستور رهبر طالبان، جنگجویان این گروه نباید به مناطقی که زیر کنترول نیروهای ارتش ملی افغانستان است حضور یابند و به این نیروها نیز اجازۀ حضور در ساحات تحت نفوذ طالبان داده نشود.

طالبان دراین اعلامیۀ خود تأکید می‌کند که آتش‌بس یاد شده به مساعد شدن فضای امن و اعتماد برای شهروندان درجریان شب و روزهای عید فطر اعلام شده است.

پیش از این بارها حکومت افغانستان وجامعۀ جهانی از طالبان خواسته بود که آتش‌بس اعلام کنند اما این گروه به درخواست‌های مکرر طرف‌های صلح پاسخ مثبت نگفته بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.